Integral de la Vall del Madriu per la Vall de la Llosa

Photo ofIntegral de la Vall del Madriu per la Vall de la Llosa Photo ofIntegral de la Vall del Madriu per la Vall de la Llosa Photo ofIntegral de la Vall del Madriu per la Vall de la Llosa

Very difficult
September 15, 2015

near Viliella, Catalunya (España)

Aquesta ruta es va realitzar el dia 26 se setembre i cal dir que es una data molt avançada i depenent de la climatologia pot ser inassolible en aquesta època, el track es una simulació ja que el real no el vaig poder acabar perquè hem vaig quedar sense bateria, tot i que es molt aproximat, tret del temps invertit, que va ser d'unes 9 hores en total desde Viliella fins tornar a La Seu i d'unes 5 hores en moviment.
Varem ésser vuit companys de ruta, l'Aina, el Jordi, el Francesc, el David, l'Elies, el Marco, el Samu i jo mateix.

He de dir també que es molt probable que haguem estat els primers a realitzar aquesta ruta amb btt i completar la baixada del Madriu a la seva totalitat.

La ruta comença al poble de Viliella, per la qual cosa s'ha de preveure reservar un vehicle per tornar a recuperar els que hem pujat al matí, agafem la pista que surt direcció a La Llosa on una tanca marca l'inici de la pista de peatge per a vehicles 4X4. Des d'aquest punt anem guanyant alçada de forma casi constant per una pista ben definida fins al Prat Xiuxiurà, on comença el corriol, uns 800 metres dintre de bosc fins la cabana dels esparbers. En aquest punt ens desviarem cap a l'esquerra per anar remuntant la vall Civera, a estones pedalant i a estones empenyent la bici, deixant a la nostra esquerra la majestuosa cara nord de la Muga, una imponent paret d'escalada. El tram final serà el més dur ja que haurem de portejar la btt a coll per assolir la collada i arribar als plans de l'estany de l'Illa on ja torna a ser camí ciclable.
Vorejem l'estany per l'esquerra i sota la presa trobem el refugi on podem aprofitar per reposar forces. A partir d'aquí comença un descens d'uns 13kilometres fins arribar a Escaldes. Cal anar amb molt cuidado ja que estem a alta muntanya i el camí no sempre està en bones condicions, i els rocs de granit sueltos ens poden jugar males passades.
La baixada ens sorprèn amb traçades força tècniques i exigents, reservades als bikers mes experimentats i amb mes bona tècnica, si bé es veritat que també ens regalarà zones ràpides i ben fressades, durant la baixada anirem trobant nombroses cabanes de caçadors i refugis on aixoplugar-nos si fos necessari. Passant el bonic refugi de Fontverd trobem unes magnífiques plaques de granit que ens porten mentalment als llunyans singletracks dels mes exquisits reportatges yankees.
En corriol combina trams empedrats que ens recorden que aquesta vall va ésser un lloc amb una marcada activitat. Deixem un trencall a la dreta que ens portaria fins l'estany d'Engolasters i travessant una petita tartera arribem a les bordes de Ràmio, continuem el descens per un camí molt mes humanitzat, vorejat de parets de pedra fins les bordes d'Entremisaigües, creuem el pont Sassanat i en uns deu minuts arribem a la carretera de la plana, on podem triar si continuar per carretera o anar enllaçant els diversos camins que ens porten a Escaldes i Andorra.

Cal dosificar bé les forces ja que es una baixada molt exigent i el cansament acumulat a la pujada pot passar factura.
Espero que gaudiu aquesta ruta tant com ho vam fer nosaltres i que comenteu les impressions, salut i força!!!

• Photo of ENDURODREAMS -Josep-
    ENDURODREAMS -Josep- Oct 4, 2015

Us agraïria que les persones que feu la ruta anéssiu comentant impressions per poder contrastar dades, igual que si algú te dubtes o preguntes les pugui proposar en aquest canal.