II Repte del Ter 2014 (20140705)

Very difficult
September 14, 2015
July 2014

near Setcases, Catalunya (España)

El dia 6 de Juliol de 2013 l'organització BiciTrailTer porta a terme la celebració del primer repte del Ter "I REPTE DEL TER 2013". Aquesta edició tot i ser la primera vegada va ser un èxit de participació, encara que no es pogués portar a terme fins al final, ja que es va haver de suspendre per una fortíssima pluja quan estaven cap a Manlleu.
Aquest 5 de Juliol de 2014 vaig participar i fer aquesta ruta amb 5 companys més per primera vegada, amb en Cosme, en Miquel, l'Eduard, en Ramon i jo.
No tots ens coneixíem peró va ser una colla que t'enrecordes per molt temps, bona gent, bons amics i molt bon companyerisme.
Em feia molt respecta per la gran distància que té, més de 200 km i un desnivell acumulat positiu de més de 1.700 mts.
Prèviament vaig anar fer el carrilet de Olot-Sant Feliu de Guixols i tornada que també son 200 km i amb una mica menys de desnivell per tenir una perspectiva i precedent, ja que tot era nou i era principiant amb una prova important com aquesta.
Es una de les rutes amb btt que he gaudit més, per la diversitat del entorn i del Riu Ter.
En la valoració de dificultat tècnica li he posat "Molt difícil" pel tema de la distància que té.
Excel·lent la ruta, excel·lent l'organització, molt bona diada i bon temps i uns paratges diversos idíl·lics.
El mes dur de tot, que l'organització ja t'ho informa és la zona dels pantans passat Tavernoles, ja que no s'acaba mai, sense ombra, amb pujades i baixades constants. Sobretot i l'organització ja ho diu es hidratar-se molt i molt bé, sempre amb aigua de sobres i menjar dolç, tot i que ja hi ha molt avituallaments, ja que en cas contrari t'afecta la deshidratació i llavors trobes el mur, i aquest encara costa més de passar.
S'ha d'estar bé físicament i estar preparat psicologicament per assolir amb èxit aquesta duríssima ruta.
Tot i estar ben senyalitzat per els indicadors de la ruta del ter, hi ha parts que es passa lluny com a Santa Maria de Besora, per això aconsellen obligatòriament de portar gps amb la ruta a dins.
Sortim de Verges el divendres a les 6 de la tarda amb furgoneta, i arribem a Setcases abans de les 9. El suport logístic d'anada de Verges a Setcases i tornar les maletes a L'Estartit i tornada a Verges el fa una amiga d'en Cosme la Cinta amb la furgoneta d'en Ramon Ramon (ha anat perfecte). L'organització també ofereix aquest servei.
Ens allotgem en el Restaurant L'Esquella, la Teresa i en Manel, situat al vell mig del poble a 25 mts de la sortida (més a prop impossible) També ens fan un impressionant sopar i l'esmorzar del matí.
El despertador toca a 2/4 de 6. Preparació de la bossa, roba i accessoris, baixar la maleta, esmorzar i a 2/4 de 7 ja anar cap a la sortida.
A les 7 en punt sortim, comença a aflorar els primers raigs de sol per la muntanya d'avets, una temperatura fresca d'uns 4 graus, per ser al mes de Juliol.
I comencem l'odissea d'anar passant pobles, paratges, travessem infinitat de vegades per sobre del riu Ter (segons l'organització 22 vegades).
Van passant les hores i els kilòmetres. Abans de les 12 som a Manlleu, a on mengem un dinar sòlid de pasta i demés condiments.
I a partir d'aquí bé la part més dura, Tavernoles i els pantans de Sau, Susqueda i el Pasteral, crec que varen ser unes 3 hores o més, inacabable !!!.
A partir del Pasteral, fotem canya fins a Girona.
A partir de Girona queden uns 40-50 km que no s'acaben mai més. A partir de Verges es pensar només en acabar i sense un ritme massa alt vam poder arribar tots junts, els 5 a la meta en el Càmping Les Medes de L'Estartit, cap a 3/4 de 8 de la tarda.
Quina il·lusió, acabar el meu i nostre primer repte.
L'any que bé hi tornem!!!.
Salut i pedals.

20.Arribada.

• Photo of bikercomes
    bikercomes Jun 15, 2016

hola ramonpf. bon die. be et escric el meu comentari, dons estic interesat a fer aquet repte, dons une tirade tan llargue an care no li he fet mai, al menys de seguit.
    be com expert am ferle, hi ja molt de asfalt??, dons es un tema que em empreña molt, no se si espera a ferle oficialment o amb dos dies i aixis en gaudirem une mica mes. ¿ que et semble?. es clar que si la tens de acabar el mateix die, vas une mica de cul, a mes que no siguis casi un purito o contador.
    be dons de mument res mes he vist les fotos i tot mol be. une cose jo tinc un gps garmin 205, aguante tot el recorregut les bateries?-
    be molte sort per a tots els bikers del mont i fins un altre. (BIKERCOMES) EL NOI DE CORBINS, LLEIDE https://ca.wikiloc.com/rutes-outdoor/ii-repte-del-ter-2014-20140705-10797932#wp-10797936/photo-6664820