Hostalets -Pla de la Calma -Hostalets.

Photo ofHostalets -Pla de la Calma -Hostalets. Photo ofHostalets -Pla de la Calma -Hostalets. Photo ofHostalets -Pla de la Calma -Hostalets.

June 12, 2014
June 2014

near els Hostalets de Balenyà, Catalunya (España)

Sortida fàcil per que no hi trobarem cap tecnicisme però si tindrem hem compte el desnivell a salvar. El 95% de aquest desnivell es fa d'una tacada i no queda repartit, per lo demés ruta agraïda per l'entorn, vistes, la calma, i mai millor dit.

Sortirem d'Hostalets creuant la C-17 per sota i direcció Centelles. Trams asfaltats i a vagades pista ens faran companyia fins arribar-hi a Aiguafreda.

Creuarem el poble passant per el pont l'Abella i seguint la riera Picamena tot per pista ample i còmode, en poca estona comença la festa.

Pujada sostinguda per pista, agradable però a tenir en compte el desnivell; uns 750 en 11 km.

Arribem al Pla de la Calma, indret idíl·lic per gaudir del silenci i la solitud que ofereix aquesta altiplà. Rodant per el GR5.1 ens conduirà a Collformic.
Una vegada a la BV5351, carretera secundària ens lliscarem per ella direcció al Brull i una mica mes avall Seva. (Tot aquest recorregut es per carretera). Ja en Seva agafem el trencall de la esquerra per seguir direcció a l'hípica però sense arribar-hi.

Ara ja el que queda es una mica de pista i asfalt i sortirem a la part sud d'Hostalets. Volta complerta.

PictographBridge Altitude 1,361 ft

Pont l'Abella

Pon que passarem una vegada estem a Aiguafreda.

Font

Font al marge dret de la pista abans de començar la fort pendent.