Horta Parot arbres estació Balija (Arenys): dos arbres monumentals

March 28, 2024
March 2024

near Horta de Sant Joan, Catalunya (España)

Aquesta és una opció curta per visitar dos arbres monumentals: Lo Parot (olivera mil·lenària) i el Pi d'en Balija. Sempre per pistes fàcils (excepte una curta trialera evitable) i buscant que sigui un recorregut possible per fer en família. Sortim d'Horta de Sant Joan per anar a buscar Lo Parot. Reculem i baixem per curta trialera a l'estació del carrilet d'Horta. Fem uns metres de carretera i prenem una pista que puja còmodament fins a una pista principal. Aquesta pista seguim les indicacions cap al Pi d'en Balija. Reculem uns metres i seguim per aquesta pista còmoda, amb algunes pujades però en clara tendència baixada fins a les proximitats d'Arens (Arenys en català). Trenquem a l'esquerra, fem un tram del camí Algars - Matarranya i el deixem per anar a la carretera per la qual remuntem cap a Horta. El track acaba a la cruïlla de carretera dita l'encreuament. A la dreta pugem a Horta. A l'esquerra baixem a l'estació del carrilet. Baixar a l'estació del carrilet és una opció si iniciem el recorregut a aquesta estació i pugem a peu a Lo Parot.
Més tracks i propostes a https://www.bttpirineus.org/