Héctor Labere N 4

40 minutes
December 2, 2020
December 2020

near Sant Cugat del Vallès, Catalunya (España)

Ruta amb dificultat tècnica moderada, de nivell mig-baix. Ens acompanyarà una vegetació frondosa durant tota la ruta.

PictographMonument Altitude 367 ft

Can Codonyers

Ens trobem al Torrent de Can Codonyers, a l'inici de la ruta. Un corrent fluvial de la comarca del Vallès Occidental, que desemboca a la riera de Sant Cugat. Neix a Collserola, a prop del turón de Torreferrera.

PictographIntersection Altitude 364 ft

Sortim des de el Torrent de Can Codonyers, i ens trobarem una cruïlla amb dos possibilitats. Un camí que continua recta i un corriol que surt cap a la dreta. Nosaltres hem de continuar pel corriol de la dreta i no ens hem de desviar d'aquest corriol fins arribar a la Torre Cendrera.

PictographMonument Altitude 433 ft

UTM: 31T 425475 4591500 Distància lineal fins Patronat Flor de Maig: 1080 metres Graus fins Patronat Flor de Maig: 120 graus

PictographIntersection Altitude 344 ft

Intersección 2

Sortim des de la Torre Cendrera, i baixem per una baixada bastant llarga i moderada fins arribar a una corda que tanca el camí. Es pot superar l'obstacle pel costat esquerre. Trobarem 3 camins, un que continua recte, un que va cap a la dreta i el que hem d'agafar, que es el que surt cap a l'esquerra.

PictographMonument Altitude 325 ft

Patronat Flor de Maig

Arribem al Patronat Flor de Maig i tenim 3 opcions. Agafar el camí de l’esquerra, i podrem tornar a la Torre Cendrera o a la tanca del camí, el camí de la dreta que podrem donar la volta i tornar a la tanca o directament tornar enrere pel mateix camí que has agafat. Nosaltres vam tornar enrere agafant el mateix camí.

PictographIntersection Altitude 443 ft

Intersecció 3

Arribarem a un post indicatiu amb dues possibilitats de camí. El camí de la dreta i el camí de l'esquerre que ens indica Can Borrell i Patronat Flor de Maig. Agafarem el Camí de l'esquerre en direcció Can Borrell i seguirem el GR 173.

PictographIntersection Altitude 479 ft

Intersecció 4

Arribem a una cadena amb dues possibilitats de camí i amb un post indicatiu. El camí de l'esquerre, que ens indica Torre Cendrera i Can Codonyers, i el camí de la dreta, que és el camí que hem de agafar, ens indica La Torre Negra, Can Borrell i Can Coll. Agafarem aquest camí i continuarem pel mateix GR 173.

PictographIntersection Altitude 466 ft

Intersección 5

Ens trobem un post indicatiu amb dues possibilitats de camí. Continuarem pel GR 173, per un camí de carena, en direcció Can Borrell i Can Coll.

Intersección 6

Ens trobem amb dos camins, un que surt a mà dreta i el que continua recte, que és el que hem de seguir, ja que no hem de deixar el GR 173.

PictographIntersection Altitude 427 ft

Intersección 7

Arribem a una cruïlla amb dues possibilitats de camí, el petit de l'esquerra o el gran de la dreta. Hem de continuar pel camí gran de la dreta.

PictographIntersection Altitude 413 ft

Ens trobem a una altre cruïlla, també amb dues possibilitats de camí i hem de continuar pel camí de l'esquerra, el més gran i ample.

PictographIntersection Altitude 394 ft

Intersección 9

Ens trobem una cruïlla amb un post indicatiu amb dues possibilitats de camins i amb diferents indicacions. Hem de continuar pel camí de l'esquerre seguint les indicacions Can Borrell i Sant Medir.

PictographIntersection Altitude 469 ft

Intersección 10

Arribem a un post indicatiu i continuarem pel camí de la dreta seguint les indicacions en direcció a Can Borrell, Sant Adjutori, Sant Medir i la Rabassada.

PictographIntersection Altitude 525 ft

Intersección 11

Trobem un post indicatiu amb la possibilitat de continuar recte o de continuar a mà esquerre sortejant la tanca del camí. Continuarem sortejant la tanca del camí en direcció Ctra. de Cerdanyola per la pista forestal.

PictographIntersection Altitude 531 ft

Intersección 12

Continuant, arribem a una altre cruïlla amb un altre post indicatiu. Continuarem pel camí de l'esquerra seguint les indicacions de Can Borrell, Sant Cugat i Ctra. de Cerdanyola fins arribar al Pont de Can Borrell.

PictographBridge Altitude 469 ft

Pont de Can Borrell

Ens trobem al Pont de Can borrell on tenim 3 opcions de camí, un corriol que surt a la dreta, un camí que continua recte i per on hem de continuar, el camí de l'esquerre, que és el GR 6 en direcció, El Pi d'en Xandri i Sant Cugat. No hem de sortir d'aquest GR 6 fins arribar al Pi d'en Xandri.

PictographTree Altitude 371 ft

Ens trobem al final de la ruta, al Pi d'en Xandri. Situat a la Vall de Gausac, és un pi pinyer, de 25 metres d'alçada, 23,5 metres de diàmetre de copa, 4,5 metres de diàmetre de tronc i d'uns 200 anys de vida. Es diu així perquè les terres on es troba pertanyien al pagès Xandri. Està subjectat per troncs i una malla metal.lica perquè va patir un atentat per uns bàndals o per uns sicaris del ex-president Nuñez. Té una clariana a la copa per una forta nevada i no va poder suportar el pes d'aquesta neu.