GREECE ( 1ος Ποδηλατικος Αθλος στα βουνα της Ρουμελης))

Photo ofGREECE  ( 1ος Ποδηλατικος Αθλος στα βουνα της Ρουμελης)) Photo ofGREECE  ( 1ος Ποδηλατικος Αθλος στα βουνα της Ρουμελης)) Photo ofGREECE  ( 1ος Ποδηλατικος Αθλος στα βουνα της Ρουμελης))

2 days 4 hours 5 minutes
September 12, 2013
September 2013

•   5 4 Reviews

near Áyios Nikólaos, Central Greece (Greece)

1ος Ποδηλατικος Αθλος στα βουνα της Ρουμελης.
Ηταν μια ιδεα της Περιφερειας Στερεας Ελλαδας και υλοποιηθηκε από τους Ποδηλατες Λαμιας και Νεας Ιωνιας με συμμετοχη ποδηλατών από τις γειτονικες περιοχες.
Θα διασχιζαμε ή θα ενωναμε ποδηλατωντας τα βουνα της Ευρυτανιας,Φθιωτιδας και Φωκιδας,με σκοπο να αναδειξουμε τις φυσικες ομορφιες της διαδρομης και των χωριων-σταθμων που θα περνουσαμε.

Η εκκινηση εγινε από την σηραγγα «Παυλος Μπακογιαννης» στον Τυμφρηστο, ακολουθοντας δασικο χωματινο δρομο και περνωντας κατω από «αψιδες» ελατων,καστανιων και πλατανιων σε ένα υπεροχο φυσικο τοπιο φτασαμε στο πρωτο χωριο Πουγκακια οπου και το πρωτο καλοσωρισμα-«φιλεμα» από τους κατοικους με υπεροχες σπιτικες πιτες, γλυκα και δροσιστικαμε από το παγωμενο νερο της πηγης στην ρεματια στον Αγ.Φανουριο.

Επομενος σταθμος ηταν το Παλαιοχωρι περνωντας παντα από υπεροχα φυσικα τοπια
και με μια εκτεταμενη σταση στο Γαρδικι ,μετα σειρα ειχε ο Πλατανος («Σταγια») με καταληξη τον Πρ. Ηλια στο Κυριακοχωρι οπου στησαμε τα αντισκηνα μας.

Εκει πραγματικα εγινε …. το « πανηγυρι» ,στηθηκε μια τεραστια τραπεζαρια που φιλοξενισε περι τα εκατο ατομα (!!) ποδηλατες, εθελοντες της ομαδας υποστηριξης
( πλοηγος,νοσοκομος ,συνεργειο ποδηλάτων ,φωτογραφοι , οι οδηγοι των 4Χ4 μεταφορας ) και κατοικων της περιοχης.

Δεν θα γινει αναφορα στα εδεσματα (!!) παντως το γλεντι κρατησε μεχρι τις πρωινες ωρες και θα συνεχιζοταν αν δεν ειχαμε….ανηφορες μπροστα μας για να φτασουμε στο επομενο χωριο τα Αργυρια που απολαυσαμε τα τοπικα θαυμασια «αμυγδαλωτα».

Η συνεχεια μας ηταν στην Κολοκυθια που στο «αμφιθεατρο» (διπλα στην εκκλησια)
παραταχθηκαν ποδηλατα και ποδηλατες….για τις «αναμνηστικες» (!!),και οπωσδηποτε δοκιμασαμε και ευχαριστηθηκαμε την τοπικη……. «μπαμπανετσα»,προσφορα και αυτή των κατοικων .

Η συνεχεια μας βρισκει σ ένα ΚΑΦΕ στα Μαρμαρα για μια ανασα και νερο και ακολουθει …ο « γολγοθας» μεχρι την θεση Αγ.Παρασκαυη στα 1350 μ. υψομετρο οπου θ απολαυσουμε την υπεροχη θεα και τα τυροπιττακια και στην συνεχεια καταληξη στο χωριο Ανατολη οπου και η δευτερη διανυκτερευση.

Εδώ, στο δειπνο συν oλα τα αλλα για aperitif υπηρχε και ένα καζανι με 50 κιλα φασολαδα την οποια τιμησαμε δεοντος.

Το πρωι μας βρισκει με κατευθυνση την Δαφνη οπου συναντησαμε και έναν παλαιμαχο ποδηλατη 94 χρόνων (!!).

Επομενος σταθμος το χωριο Καστριωτισσα με τον υπεροχο πλατανο και την πουρναρα ( μεγαλυτερη από τον πλατανο ) και με θέα τα επιβλητικα Βαρδουσια.

Βεβαια η κινηση μας εχει αλλαξει τωρα - λιγο πριν την Καστριωτισσα - σε ασφαλτινο οδοστρωμα και περνωντας από Μαυρολιθαρι,Πυρα , Βρυζες ,Καλλοσκοπη με την ατελειωτη κατηφορα μεχρι τα Καστελλια θα καταληξουμε στο Χανι της Γραβιας οπου και το τελος του 1ου Ποδηλατικου Αθλου στα βουνα της Ρουμελης με τον χαιρετισμο του Περιφερειαρχη και της Αντιπεριφερειαρχη και την απονομη των αναμνηστικων στους συμμετεχοντες.

Απολογιστικα ξεκινωντας από σηραγγα Τυμφρηστου περασαμε από 15 χωρια από «βουνα και λαγγάδια», φτασαμε σε υψωμετρο 1350 μ. και μετα από 125 χλμ. φτασαμε στο Χανι της Γραβιας.