Gratallops - Escaladei - La Figuera - El Lloar - Gratallops

Photo ofGratallops - Escaladei - La Figuera - El Lloar - Gratallops Photo ofGratallops - Escaladei - La Figuera - El Lloar - Gratallops Photo ofGratallops - Escaladei - La Figuera - El Lloar - Gratallops

October 9, 2016
October 2016

•   4.7 1 review

near Gratallops, Catalunya (España)

Tinc la gran sort, de coneixer a una gran persona. Es diu Antoni, en FLONJALL al mon del "wikiloc". Vull agrair, una vegada més; la seva disposició para ajudar-me. Fa uns dies, li vaig proposar una ruta pel Priorat, juntant uns tracks que vaig veure. En questió de unes poques hores, ja em va enviar el track. Avui he pedalat pel Priorat, hi diu aixi:
Sortida del poble de Gratallops, per carretera fins arribar al creument, pujada a l´ermita de la Mare de Deu de la Consolació. Entra en joc una trialera/corriol de baixada, moooolt divertida. Segueixo tota la serra de la Creu Alta, fins la carretera T-702. Ja soc a Escaladei, busco la pista que passa al costat de la Cartoixa. Puja que puja, fins enllaçar amb el camí dels Cartoixans. Aquesta, es la part que més m´agrada, esta sota les cingleres del Montsant es impressionant. No deixo el cami, fins arribar al desviament cap a Cabacés. Toca fer una llarga baixada, de nou fins la T-702. Uns 200 metres més enllà, deviament a l´esquerra i toca pujar, es carretera "secundaria" que puja d´alló més. Coronem port, La figuera ens espera, poble petit i solitari .... Un cop aquí, he decidit anar fins l´ermita de Sant Pau. Un esplendit mirador natural, del Priorat Occcidental. Diüen, que es poden dominar set províncies: tres catalanes, tres aragoneses i Castelló. Torno a la Figuera, per seguir pel la serra dels Llangossets, Coll de Solans i avall pel brutal barranc del Trenc. Sender amb terra vermella, parets de roca amb formes sorprenents i "divertimento".
Ja sóc al Lloar, segueixo el riu Montsant i ultima pujada fins les portes de Gratallops.
M´agrada el Priorat, es una terra que et roba el cor, molt rapidament. L´anomeno "El full de paper"; perque vaig llegir al llibre:
- Priorat, 17 excursions en BTT.
- Autor: Pep Ulldemolins Marin.
On va descriure el Priorat aixi: "Sembla com si haguessin agafat un paper arrugat i l´haguessin llençat entre el Baix Camp, la Ribera d´Ebre i les Garrigues..."

Dades IBP

Link: http://www.ibpindex.com/ibpindex/ibp_analisis_completo.php?REF=36852045276074&LAN=es

Distancia total: 46.731 Km
Desnivel negativo por Km: 32.03 m
Filtro pendiente máxima: ~30 %
Separación minima analizada: ~30 m
Número de puntos: 3745 (cad. 12.48 m)
Puntos significativos : 1117 (cad. 41.87 m / 29.83 %)
Cambios dirección por Km: 11.34

• Photo of flonjall
    flonjall Oct 11, 2016

Grande Ton!!!

Em faràs posar vermell....

Si jo ho faig egoistament!: Tu passa'm idees de rute guapes com aquesta, jo t'ajunto tracks, tu les "testes" i després te les copio.

El tram de Escaladei a Cabacés crec que és el mateix que es fa a la Montsant Bike en sentit invers. Però la resta no conec res. Ja caurà...

Fins dissabte! espero...

Toneflinski Oct 12, 2016

De vermell rés ¡¡¡
    Es la veritat, no demanas res a canvi. Fas favors gratis, avui en dia es dificil trobar gent aixi.
    El tram que diüs, es el més bonic de la ruta. Junt amb la 1ª trialera, de la ermita de la Consolació i la trialera del barranc, avans del Lloar. La resta està bé ... pero no es pot comparar., ja que no es el mateix las cingleras del montsant ... que vinyes del Priorat.
    Allí estaré ¡¡¡

Toneflinski Oct 12, 2016

Iepppp ¡¡¡
    Per fi, més fotos.

• Photo of JAMRO
    JAMRO May 23, 2017

Excel.lent ruta company!!, la vaig anar a fer a l'Abril i em va agradar molt, hi ha indrets de primera i si tens sort amb el dia, bones panoràmiques de la comarca. Jo sóc un enamorat del Priorat (de fet tinc la sort de treballar-hi) i molts d'aquests llocs els havia recorregut a peu però mai fent una ruta que enllacés tots aquests pobles amb la BTT.

Per si t'interessa, he fet una variant a la teva ruta passant pel mateix poble de Cabacés. Es fa un corriol llarg i molt interessant entre el Mas de Forçans i Cabacés i un altre de més treballós entre Cabacés i la carretera de la Figuera.

Aquest és l'enllaç: https://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=17603074

Salut!!!

• Lluis62 Apr 29, 2021

La ruta és molt maca, llàstima que ens va ploure i els núvols no ens deixaven veure tot el paisatge, que és impressionant. La ruta es fàcil, la única dificultat és la pendent. Només es complica a la trialera de baixada de La Figuera al Lloar, però les vistes en aquest tram son de les millors de tot el recorregut.
    Una ruta per repetir

Toneflinski Apr 29, 2021

Moltes gràcies !!! Aviat penjaré la que considero millor (de moment) pel Priorat.