Photo ofGran volta al Catllaràs i Rasos de Tubau (pujant als cims del Pedró de Tubau i Puiglluent) Photo ofGran volta al Catllaràs i Rasos de Tubau (pujant als cims del Pedró de Tubau i Puiglluent) Photo ofGran volta al Catllaràs i Rasos de Tubau (pujant als cims del Pedró de Tubau i Puiglluent)

one day 2 hours 30 minutes
October 14, 2022
October 2022

near Sant Julià de Cerdanyola, Catalunya (España)

Gran volta que transcorre per els límits nord de la Serra del Catllaràs i pels Rasos de Tubau.
La volta puja a dos dels cims amb més vistes d'aquesta zona fronterera entre el Berguedà i el Ripollès. Indrets molt salvatges i poc transcorreguts comparats amb altres serres i massissos veïns.
La primera idea és anar a escoltar (i a veure, si hi ha sort) les últimes brames dels cérvols de la temporada. Al final només és l'excusa per anar a dormir als prats de Pla Fondo, als peus del Puiglluent. Aquest any no tenim sort amb la brama. Ens trobem amb uns ramats de vaques molt nombrosos pastorant just on dormim. Només tenim la sort de veure'n un al matí que fuig dels caçadors.
Tot i que la ruta és pràcticament tota ciclable l'etiquetem com a difícil per alguns trams de corriol que pugen al Pedró de Tubau i al cim del Puiglluent que necessiten més tècnica i fondo. Algun petit tram l'haurem de fer a peu. Si la fem al revés la ciclabilitat és més alta, ja que els corriols són de baixada. Hi ha pistes lentes amb pedres i forats que la fan més dura, però en general és una ruta excelent per gaudir de la BTT més pura.
Ara a la tardor els paissatges arrancaran els colors més bonics de l'any. En destaquem la fageda entre Ardericó i Monclús i la frondosa i tancada fageda entre la Collada de Palomera i la de Faig General. I evidentment les vistes des de les carenes que pugen als 2 cims més alts.
Queda pendent fer-la al revés!