Gran volta al Boumort amb BTT

November 11, 2023
November 2023

near Organyà, Catalunya (España)

Autor: Miquel Parramon Camps
https://bit.ly/49xnXGN (Gran volta a Boumort. Instamps, Miquel Parramon)
www.parramonconsulting.com
La Gran Volta al Boumort amb BTT
Una gran volta que transcorre entre les dues vessants de la Noguera Pallaresa i del Segre, per paisatges feréstecs i inhòspits, cal anar ben equip i portar un bon avituallament, fa més de 20 anys es podia dormir a Casa Magí a Prats Carreu, amb sacs de dormir i estoreta en una de les pallisses i, també feien sopar i esmorzar, de fet era una casa rural sense saber-ho. Els més valents i sortiu de bon matí es pot fer amb 1 jornada sense entretenir-se gaire. La ruta surt d'Organyà i agafarem la carretera direcció Cabó i, després amb menys d'un 1km trencarem a l'esquerra per començar a pujar durament per una estreta carretera fins al poble de Montanisell, a l'entrar al poble mateix trencarem a la dreta i la pujada continua forta passant pel coll de Pitarell, un pas que a simple vista sembla infranquejable, però el travessa serpentejant entre grans cingleres. La ruta continua en direcció ponent on trobarem la Font Freda i el trencall de les Coves d'Ormini, les podeu visitar però aneu amb compte no relliscar. Continuarem la pujada fins a les Collades a 1690 m i farem un descens fins a Prats de Carreu per arribar pujant fins al Coll de Llívia, trencarem a la dreta per enfilar la gran pujada del Boumort, un camí pedregós però amb unes vistes impressionants de la serra de Carreu, Sant Corneli i l'embassament de Sant Antoni. Arribarem finalment al refugi obert del Boumort i, opcionalment en direcció Llevant ens podem arribar un tram amb bicicleta fins a una petita collada, on deixarem les bicicletes i acabarem d'arribar al cim del Boumort (2.077 m) a peu o bé, si voleu també amb btt. Les vistes des d'aquest massís són espectaculars, podem veure gairebé tota la Plana de Ponent i, una bona part del Pirineu dels dos Pallars i l'Alt Urgell. Retornarem pel mateix camí fins al refugi esmentat anteriorment, i continuarem en direcció nordoest per fer un vertiginós descens direcció La Pobla de Segur i que no hi arribarem, aneu amb compte que hi ha una corba bastant tancat i sobtada entremig de la baixada, hi ha un moment que cal fer un gir de 180º per encarar-nos cap als Masos de la Coma en direcció Llevant, a partir d'aquí comença una forta pujada fins al Coll de Prat Montaner (1.842 m) Un punt ideal per descansar sobre l'herba verda d'aquest prat i recuperar forces, aquí tenim les dues vessants, la del riu Segre i la vessant de la Noguera Pallaresa, un lloc realment fantàstic pel seu paisatge. Iniciarem un descens per una pista amb una peralta massa inclinada i un fang de color cendrós que pot ser perillós per les BTT en èpoques plujoses, baixarem durant 30 km. aproximadament passant pel bonic poble de Cabó i final a Organyà. Les vistes de la Vall de Cabó són impressionants.
Recomanable de setembre a novembre i d'abril a juny.