Gran Paradiso Parco Nazionale - Colle del Nivolet

Photo ofGran Paradiso Parco Nazionale - Colle del Nivolet Photo ofGran Paradiso Parco Nazionale - Colle del Nivolet Photo ofGran Paradiso Parco Nazionale - Colle del Nivolet

September 7, 2016
August 2016

near Maisonasse, Valle d’Aosta (Italia)

Ruta circular sortint del Pont de Valsavarenche a uns 2.000 de cota.

La pujada inicialment és per pista i ens fa creuar un túnel; sembla una carretera a mig fer i sense asfaltar però abans de les cabanes abandonades de Meyes Inferiore (2300) s'acaba transformant-se en un corriol on de seguida haurem de portejar la bici. Fins a Meyes Superiore (2520) i una mica més amunt tindrem petits trams amb bici combinats amb molts d'altres a peu ja que el desnivell és fort amb pedra i molt revirat.

Arribarem a un altiplà amb unes vistes espectaculars del Gran Paradiso: el primer cim > 4.000m que trobem venint del Mediterrani. Ja estem al voltant de la cota 2600 i prosseguim per corriol pedregós creuant algunes tarteres que es poden fer força bé damunt la bici i llargs trams de senderó aeri perfectament rodable on predomina el descens deixant a mà esquerra els brutals meandres del riu Nivolet. Un espectacle visual i molt divertit de pedalejar.

El corriol en la part final té trams tècnics que es deixen fer amb cura (veure vídeo) donat que el pedregam és considerable. Acabem en una pista en lleuger ascens cap al Rifugio Savoia on surt la carretera que remunta fins al Colle del Nivolet de 2612m. Ens apropem al mirador per albirar els llacs d'Agnel i Serrú. Finalment passem pel Rifugio Cittá di Chiavaso amb bona panoràmica dels llacs de Nivolet.

Retornem per camí al costat del riu Nivolet fins que es transforma en corriolet ben distret que travessa grans lloses de pedra i ens duu a una creu just davant del Gran Paradiso. El posterior senderó en clar descens és molt tècnic i exposat amb un seguit de corbes que ens obliguen a posar seny (i els dos peus a terra). A mesura que baixem de cota millora notablement la ciclabilitat en comparació amb els primers metres que són "només experts" i amb prou feines. La dificultat tècnica mitjana de tota la ruta es pot catalogar com a difícil.

Sortida molt recomanable sempre i quan es tingui en compte que hi ha porteig (Meyes) i un descens especialment complicat i perillós. Si això no us tira enrere... endavant!

RELIVE: https://www.relive.cc/view/748882855

Gran Paradiso-Colle del Nivolet / Alps MTB 2016 from bttmania.org on Vimeo.

PictographTunnel Altitude 0 ft

12 TORNADA DRETA

13 CORRIOL RIU NIVOLET

PictographRisk Altitude 0 ft
Photo of15 LA CREU - CORRIOL MOLT TÈCNIC I AERI Photo of15 LA CREU - CORRIOL MOLT TÈCNIC I AERI Photo of15 LA CREU - CORRIOL MOLT TÈCNIC I AERI

15 LA CREU - CORRIOL MOLT TÈCNIC I AERI

• Photo of U.C.A
    U.C.A Aug 15, 2017

Flipant! Flipant! Demà el faré el recorregut ! Però ja he fet uns quants de teus per la vall d'Aosta i ets un mega crack ! Ja et diré el que !! Moltes gràcies !

xusbttmania Aug 19, 2017

Moltes gràcies U.C.A. pels teus comentaris.
    Espero que també us agradi la zona del Gran Paradiso.

• Photo of Dawid Babiuch
    Dawid Babiuch Jul 22, 2019

hi guys, I have a question, I want to do this hike with two dogs (they good climbers:) are there any chains or ladders on the way???

xusbttmania Jul 22, 2019

Hi Dawid,
    I don't remember exactly but I think there aren't chains in this trail.
    There are vertical ladders especially in some corners and only in the last descent.
    See the pictures of waypoint number 15.

• Photo of Dawid Babiuch
    Dawid Babiuch Jul 22, 2019

Thanks. A have a look.

raimon_escapa Jul 27, 2023

Bona ruta, merci per compartir-la. Vull pujar al coll de Nivolet des se Noasca en una bici híbrida i amb alforges. Els 10 km fins a l'alberg els veus molts complicats?

xusbttmania Jul 27, 2023

Hola Raimon. Pujant des de Noasca diria que tot és carretera excepte els últims metres. Cap problema.

raimon_escapa Jul 27, 2023

Sí, em referia al tram següent, des se dalt del coll fins a l'alberg Gran Paraíso.

xusbttmania Jul 27, 2023

Ah val... fins a la Croce Arolley no crec que tinguis problemes si no ha plogut. És prat alpí inicialment per pista i després per corriol que es deixa fer. Però de la Croce a l'alberg és molt tècnic amb corbes tancades i força desnivell per empedrat. Vam haver de caminar en els trams més complicats. Això si... el tram és espectacular!

raimon_escapa Jul 27, 2023

Gràcies! Potser m'hi animo.