Gósol - Gresolet - Collell - Gósol

1940
July 23, 2016
July 2016

near Gósol, Catalunya (España)

Volta d'una gran bellesa que sortint de Gósol dóna tota la volta al Pedraforca. Sortim de per la carretera B-400 en direcció cap a Saldes. A l'alçada del coll de la trapa ens desviem per agafar la carretera de l'obaga fins a l'alçada de cal Lluc, des d'on es baixa cap a la carretera de Saldes. Agafem ja la pista que mena cap a Gresolet, que primer baixa fins a creuar el riu de Saldes (970 m) i després puja fort fins arribar al Santuari (1.275 m). L'ascens és fort però bonic ja que ve recorrent el riu de Gresolet. Es passa per l'espectacular estret de Moronta.
Després de Gresolet la pista puja amb un fort pendent pel mig de la Baga de Gresolet fins al coll de la Bauma (1.616 m). Seguim pujant cap a la Collada de la Jaça (1.858 m) i Coll de Torn (1.914 m). El punt més elevat de la ruta. En tot aquest tram les vistes sobre la paret Nord del Pedraforca són espectaculars. A Coll de Torn comença el camí de baixada, primer fins al Collell per una còmoda pista i després per corriols i trialeres fins a Gósol, tot passant per la Font de la Roca i Font Terrers.
Una volta exigent però molt maca.

• Photo of Medbikes Road
    Medbikes Road May 13, 2019

Molt xula, durilla, però val la pena.
    La pujada és llarga amb algun rampote on treurem la carbonilla, i les impressionants vistes sobre el Pedraforca s'ho valen de llarg, però el més remarcable, la trialera desde el coll del Collell fins quasi Gosol, que guapa, 95% ciclable, algun pas amb roques exposat, la part de dins el bosc, tecnic però sense arribar al limit, Molt guapa ¡¡¡¡

jsindreu May 14, 2019

Me n'alegro molt que l'hàgiu gaudit. És una de les meves preferides.

• Photo of Josep Panzeta
    Josep Panzeta Sep 15, 2022

Hola Jsindreu, volem fer aquesta ruta el dissabte 17 pots confirmar si majoritáriament es per pista? En quant temps es pot realizar fent les paradetes normals? Moltes gràcies.

jsindreu Sep 16, 2022

Hola Josep,
    La ruta és pràcticament tota per pista tot i que de Gósol a coll de la Trapa és carretera asfaltada de baixada (5 km). Únicament, el tram que va del Collell a Font Terrers, és camí. Depenent de les vostres habilitats, podreu ciclar-lo més o menys.
    Pel què fa a les pujades, el pitjor tram és el del ciment abans d'arribar a Gresolet i algun revolt pujant de Gresolet cap a coll de la Bauma.
    La ruta es fa tranquil·lament en un matí.
    Espero que la gaudiu i aneu alerta amb el mal temps.
    Ja deixaràs el teu comentari.

• Photo of Josep Panzeta
    Josep Panzeta Sep 16, 2022

Moltes gràcies!

Josep Panzeta Sep 18, 2022

Hola bon dia jsindreu, ahir vàrem realitzar la sortida i és una de les més maques que he fet mai. Molt ben detallat, ruta que no te cap risc significatiu llevat un tram curt passat El Collell. Vistes impressionants. Dia esplèndid. Moltes gràcies i salutacions.

jsindreu Sep 18, 2022

Me n'alegro moltíssim. És, com dius tu, u recorregut molt bonic.