Góry Sowie I

September 10, 2016
September 2016

near Sowa, Województwo dolnośląskie (Rzeczpospolita Polska)

15.08.2016

szlak pieszy Główny Szlak Sudecki, czerwony, przeł. Kozie Siodło - przeł. Jugowska, odc. II, oraz fort Chochoł - polana Budzowska, odc. III,
szlak pieszy niebieski, przeł. Trzy Buki - Leśny Dworek, odc. I oraz fort Chochoł - polana Budzowska, odc. II,
szlak pieszy żółty, Kozie Siodło - przełęcz Jugowska, całość,
szlak rowerowy czarny, przeł. Jugowska - Srebrna Góra, odc. I, Srebrna Góra twierdza - Nowa Ruda, odc. II.

Czarny szlak rowerowy miejscami niewidoczny, konieczna częsta kontrola mapy. Kilka razy newralgiczne miejsca były nieoznaczone, najdalej zabłądziłem kilka kilometrów do Rudnicy. Czarny szlak rowerowy zaczyna się w Srebrnej Górze, nie byłem wierny jego ciągłości. Nie wyśledziłem też gdzie znajduje się jego drugi koniec bo internet albo milczy albo dobrze skrywa. Cała trasa przyjemna, różnorodna, bez technicznych trudności. Najcięższy fragment w okolicy szczytu Joniec, gdzie oznaczenia znowu były słabe, stok był stromy, a droga błotnista, rozjechana i pełna kolein, błąd skutkowałby niewygodnym podchodzeniem. Trzy razy wypadał mi telefon który woziłem w mapniku, raz wracałem ze dwa kilosy zanim go znalazłem rozbitego na drodze. W Srebrnej Górze nie wjechałem do okolic twierdzy oszczędzając czas, choć zamierzałem wcześniej okrążyć twierdzę czerwonym szlakiem. Nie byłem też pewien na ile on nadaje się na rower. Nie znalazłem opisu szlaków rowerowych w internecie (są za to dobre opisy szlaków MTB).