gölcük-izmit-sapanca

May 11, 2013
May 2013

near Şirinköy, Kocaeli (Türkiye Cumhuriyeti)

gölcük-izmit-sapanca istikametinde 90 km olarak planlamış olduğum ilk turumuzu 108 km olarak tamamladık. Bisiklet ile ilk kez yapmış olduğumuz sapanca turu aslında bizi biraz zorladı. Özellikle selelerin vermiş olduğu rahatsızlık yadsınamaz. Uzun turlarda muhakkak bisiklet taytı veya şortunun şart olduğunu anlamış durumdayız. Gelelim sapanca turumuzun içeriğine sabah 7,30 da çıkmış olduğum evimden saat 8 gibi eski yol izmit sahilinde yuvacık sapağından girmiş oldum.Aslında 1 tur koşmak gibi planım olsada havanın soğuk olması ve bisikletimi çantamı bırabileceğim yer olmaması endişesiyle yapamadım. Aslında iyi koşmadım çünkü vücudumdaki enerjiyi tasarruflu kullanmam gerekiyormuş. Arkadaşım daha yeni kalkmış ve Outlet centerda kahvaltı etmek üzere devam ettim. havanın soğuk olması sebebiyle kendime rüzgarlık almam farz olmuştu ve bu eksikliğide giderdikten sonra yola koyuluverdik. izmit sanayisinden geçerek karadenizliler mahallesinden kullar yoluna girdik bu yolda net bir rotamız olmasada önümüze çıkan yollardan kafamıza göre gittik ve köseköye kadar ulaştık oradan D100 e ulaştık ve ana yol belli olmuş oldu. hafif bayırlı yollarda maşukiyeye kadar vardık bayırlar biraz bizi etkilesede çokda engel değildi. Yolda kahvaltıda yiyemediğimiz peynir zeytinleri paket yaptırmamız çok iyi olmuş açlık çok büyük bir sorundu Meşelik parkında içecek bir şey olmaması nedeni ile yapamadığımız yemek faslını kırkpınara girdikten sonra sahil üstünde restaurantların üst yolunda taşlı topraklı yolda devam ederken dokuzlar piknik alanı tabelası ile karşılaştık ve göl kenarında bakir bir alan ve bulduk kimse yok sandığımız yerde masaya kurulduk ancak bir adamın geldiğini gördük tabi masamıza buyur ettik. Sevgili abimiz kendini orda tamamlanamamış gayrimenkullerin sahiplerinden biri olarak tanıtsada aslında niyeti oraya gelen piknikçilerden üç beş kuruş para alarak yolunu bulmakmış :)tabi bu durumu yapmış olduğumuz sohbet sonucunda lehimize çevrirerek para istenmeyecek duruma getirmiş ve oradan ayrıldık :) dönüüş gelişten çok hızlı olmuştu ve bir okadarda yorucu. İlk kez yapmış olduğum bisiklet turunda hoşuma giden en önemli şey ise insanların tanımasa bile selam veriyor olması idi. yolda karşılaşmış olduğumuz tüm bisikletçi arkadaşların el kaldırıp selam vermesi çok güzeldi kendilerine burdan da ince davranışları yüzünden teşekkürlerimi sunuyorum

Sapanca turu

• Photo of Ömer KÜÇÜKARICI
    Ömer KÜÇÜKARICI Sep 29, 2022

Rotanız için teşekkürler olsukça eğlenceli bir rotaya benziyor. Benim de bir Whatsapp grubum var Kocaeli içinde katılmak isterseniz. 05433411392 ya da @omerkucukarici ulaşabilirsiniz .İyi günler taş değmesin :)