Gökhasan - Kıyıcak

August 17, 2014
August 2014

near Ereğli, Zonguldak (Türkiye Cumhuriyeti)

Kıyıcak parkuru doğası, köyleri, sakin trafiği ile bölgenin güzel parkurlarından biridir. Tura her zaman olduğu gibi merkezdeki Atatürk anıtından başladık. Kışla, Potbaşı mahallelerinden sonra Gülüç nehri yönüne giderek Bölücek, Kızılca, Ketenciler, Hüseyinli, Gökhasan, Kıyıcak, Belediye plajı ve Gülüç yolundan geçerek Ereğli'ye dönülür. Kızılca'ya kadar düz yolda ve tempolu geldiyseniz köyün çeşmesinde su molası vermeli ve soluklanmalısınız. Daha sonra Ketenciler'e doğru tatlı eğimler başlayacaktır. Ketenciler'i geçince Ereğli ve Alaplı köylerini yukarıdan göreceksiniz. Subaşı ve Alaplı yol ayrımına geldiğiniz nokta aynı zamanda parkurunda en yüksek yeridir. Alaplı yönüne az eğimli yollardan devam edilir, tırmanırken kaybedilen suyu karşılamak için yol kenarındaki çeşmelerde durabilir, ayva, kış hurması (Kasım ayına), böğürtlen gibi yol ikramlarını tadabilirsiniz. Hüseyinli sapağını farketmezseniz Alaplıya gidersiniz, bu sapaktan sağa dönüşte şirin Hüseyinli, Gökhasan köyleri sizi karşılar. Gökhasan köy kahvesinde çay molası verilebilir; yöre sakinleriyle sohbet edebilir; fındık, erik, incir, ceviz, elma gibi meyveleri bulabilirsiniz. Köy içinden geçerek uzun bir inişin ardından tırmanarak Kıyıcak Köyü'ne gelirsiniz. Tur'un ikinci yüksek zirvesine ulaştınız, aşağı inerken denizi ve plajları (Belediye, Erdemir ve Aqua) göreceksiniz. Yazın gezinin yorgunluğunu denize atlayarak çıkarabilirsiniz, Ereğli'nin en güzel restoranı olan Musa'nın yerinde kaymaklı kabak tatlısı yiyebilirsiniz. Ereğli'ye kadar yaklaşık 10 km yolu hızla seyreden araç trafiğinde gideceğiniz için çok dikkatli olmanızı ve emniyet şeridini kullanmanızı öneririm.