Garcia-Masroig-Falset-Bellmunt-Molar-Garcia

-170 ft
December 19, 2012
December 2012

near Garcia, Catalunya (España)

Viewed 1932 times, downloaded 48 times

Ruta que en gran part recorre camins i senders del Priorat, tot i que, partirem inicialment de la Ribera d’Ebre, concretament des de Garcia. Sortint del nucli urbà, enfilarem Siurana amunt fins la planta d’extracció d’àrids. Allí ens començarem allunyar ja del Siurana i seguirem pel camí que ens portarà fins al Masroig. Aquest és de pujada però còmode de fer. Arribats al poble, passarem per davant la cooperativa agrícola i anirem direcció la sortida del mateix tot seguint la carretera. Just acabant les cases, trobarem a mà esquerra un desviament que porta cap a l’Ermita de les Pinyeres. Només deixar la carretera i fer aquest entrador, nosaltres girarem a la dreta per agafar un camí cimentat al començament i que fa pujadeta. Després de 100 metres aproximadament el camí passa a ser de terra i pedra. Ens ve ara una etapa que transcorre entre camí i sendera per gaudir tan pel paisatge com per les sensacions damunt la bici. Després de passar per varies granges, farem cap a la carretera de Bellmunt a Falset, la qual agafarem per arribar a la capital de la comarca. Voltejarem el poble per la part del darrere per anar a buscar la Serra de les Obagues. Aquí seguirem per camí que es transformarà en sender uns dos Km després. A partir d’aquí, tocarà patir una mica ja que hi ha trams difícils de pedalar i d’altres amb forta pendent. De totes maneres agraireu haver-los fet. Contempleu les vistes dalt de la Serra, podeu observar el cor del Priorat amb els seus pobles. Arribarem al poble de Bellmunt, on agafarem el primer desviament cap al Molar i Lloar abans d’entrar al poble. Passarem pel costat de les mines d’aquest poble i seguirem per un camí de terra roja. Descendirem fins arribar el punt que em d’agafar una sendera a mà esquerra fàcil de passar-se-la. Aquesta és difícil i ens haurem de posar la bici al coll alguna ocasió. Finalment en acabar-la, arribarem un altre cop al Siurana, davant del Celler Müller, antic Mas de les Puces. Remuntarem el riu pel camí de la banda dreta fins trobar el pas on el creuarem. Ara ja direcció Mas dels Frares i el Molar. Deixarem aquest poble per entrar una altra vegada en territori de la Ribera d’Ebre i, tot passant pel Mas de Poldo baixarem pel camí paral•lel al Siurana per arribar finalment al nostre lloc de sortida, Garcia. 3 hores i mitja.

• Photo of prethy
    prethy Aug 27, 2023

Muy buena ruta con varios tramos de sendas chulas de fáciles de hacer ✌️👍