Galliners, Les Martines, Can Guilera

Photo ofGalliners, Les Martines, Can Guilera Photo ofGalliners, Les Martines, Can Guilera Photo ofGalliners, Les Martines, Can Guilera

September 24, 2021
September 2021

near Vallvidrera, Catalunya (España)

Ruta que s'enfila per la Serra de Galliners, segueix la Riera de les Arenes i la del Palau, per pujar fins a Les Martines i baixar per la Serra de Can Guilera. Camins amplets i en bastant bon estat, excepte dos corriols fàcils de baixada. Per desgràcia les rieres van seques i en bona part per zones urbanes.
Sortim per la Riera dels Alous, seguim paral·lels al Golf de Can Sant Joan, tombem a la dreta per Penjallops i baixem per un corriol divertit fins a la carretera de Sant Quirze. La baixem uns pocs metres i pugem a la dreta per un camí asfaltat que porta a un gran edifici que passem per darrere i agafem un bonic camí pel bosc (Camí de Sabadell) que al cap d'una estona aboca a un camí més ample, que seguim a la dreta. Anem pujant suaument amb trams més pendents fins a una cadena que dona al Camí dels Monjos, a la carena de la Serra de Galliners. El seguim a l'esquerra fins al Pujol Blanc, i agafem a l'esquerra una pista semi asfaltada que baixa cap al Torrent de Can Corbera i acaba a Les Fonts. Travessem la carretera i passem el pont sobre la Riera de Rubí, que seguim a la dreta per un camí ample poc menys d'un km i seguim a l'esquerra la Riera del Palau pel Camí Vell de Terrassa a Rubí, en part asfaltat, que la segueix uns tres km fins a voregar Terrassa pel sud-oest. Tombem a l'esquerra pel pont sobre la riera, passem per sota la C16 i agafem amunt el Camí Vell de Terrassa a Ullastrell, que puja constant una bona estona fins a arribar a una zona d'urbanitzacions on ja baixem a la dreta pel Camí de les Martines, que és un carrer que va vorejant la urbanització de Les Martines uns 3,3 km fins a arribar a la Torre de Les Martines, on agafem a la dreta una pista de terra (Camí Romeu a Montserrat-GR96) que baixa per la Serra de Can Guilera fins a Rubí, que travessem fins al HGC, i cap a casa.

PictographPhoto Altitude 746 ft

Punt mès alt de la Serra de Galliners

PictographPhoto Altitude 613 ft
Photo ofParroquia de la Mare de Déu del Roser i Castell de Les Fonts Photo ofParroquia de la Mare de Déu del Roser i Castell de Les Fonts