Fietstocht Maredsous - Maas - Maredsous

Photo ofFietstocht Maredsous - Maas - Maredsous Photo ofFietstocht Maredsous - Maas - Maredsous Photo ofFietstocht Maredsous - Maas - Maredsous

December 26, 2016
December 2016

near Maredsous, Wallonia (Belgique)

// Opgelet: een groot deel van deze tocht voert langs geasfalteerde wegen. Bepaalde trajecten in het bos lenen zich echter niet voor een koersfiets. //
De fietstocht start aan de abdij van Maredsous. Na een heuvelachtig begin langs afwisselend geasfalteerde en onverharde wegen daal je via de autobaan in Anthée af naar de Maasvallei in Hastière. Je volgt de Maas aan de linkeroever tot aan het bizar gelegen Château de Freyr en de indrukwekkende, gelijknamige rotsen aan de overzijde. Hier begint de klim uit de Maasvallei richting Onhaye.
Aan het kasteel van Weillen sla je meteen rechtsaf (als woonde je er zelf) om verderop te vervolgen op een bospad langs het dieperliggende riviertje de Flavion. Terug op de hoofdweg sla je niet veel verder rechtsaf een tweede bospad langs de Flavion in. Aan de meest noordelijk gelegen hoeve van Montaigle fiets je links opnieuw een pad langs de rivier in. Je komt uiteindelijk uit aan de ruïnes van het Chateau de Montaigle. Ter hoogte van het Grand Hotel de la Molignée ga je het oude spoorlijnbaantje op (aan de railbikes). Vanaf hier fiets je kilometerslang op een aparte, geasfalteerde bedding doorheen het reliëfrijke landschap. Als kers op de taart krijg je op het einde nog een tunneltje cadeau. Sla bij het verlaten van de tunnel linksaf en klim tot de abdij.

• vvin100 May 31, 2019

Une jolie partie le long de la Meuse mais en revanche beaucoup de route au milieu de la rando c est dommage !

• gillesleflot Nov 29, 2020

Rando placée dans l'activité VTT!!! C'est 95% de route!!!
    Vraiment décu...J'ai téléchargé sans scruter la carte, erreur de ma part...
    Je ne comprends pas comment l'auteur a pu placer cette rando en VTT!!! Juste décevant...
    Ne téléchargez pas, sauf si vous voulez vous ennuyer...