Faiada de Malpàs - 100 cims (46/100)

Photo ofFaiada de Malpàs - 100 cims (46/100) Photo ofFaiada de Malpàs - 100 cims (46/100) Photo ofFaiada de Malpàs - 100 cims (46/100)

August 8, 2016
August 2016

near el Pont de Suert, Catalunya (España)

De vegades hi ha rutes que les he estat preparant durant molt de temps i són un èxit i altres que, no havent anat malament, no en queda un record gaire destacat.

La d'avui és una d'aquestes. Hem sortit del Pont de Suert en direcció a Gotarta, Malpàs i Castellàs (asfalt entre El Pont i Gotarta i entre Malpàs i Castellars, aquest últim tram amb pendents de dos dígits en %). Uns km més enllà d'aquest últim, i per evitar d'anar a voltar fins a Erta, hem volgut cercar una drecera pel clot de la vall. L'hem trobat, però hem hagut de saltar molts filats de bestiar i caminar una bona estona, per la qual cosa potser sigui millor anar fins a Erta. Si voleu fer la ruta tal com surt aquí, no baixeu fins a l'Hostalet de Massivert i, uns metres abans, preneu una pista a l'esquerra que us durà fins a una borda de nova construcció; allà podreu reprendre la traça. A continuació hem anat per sobre de Sentís fins a trobar la carretera entre Perves i Viu de Llevata, des d'on arrenca una pista en forta pujada cap al cim. Hi ha trams de molta pedra solta que ens ha fet posar el peu a terra, igual que la última pujada de les antenes, molt pronunciada.

Des de dalt, entre antenes i vegetació, les vistes no són gaire impactants, per bé que sí que són interessants amb el majestuós Turbón cap a ponent, el massís de la Maladeta al nord, Sant Gervàs a migjorn, ...

Volíem baixar pel sender de Montiberri, però no en teníem gaire informació i el punt de partida, molt pedregós, ens ha desanimat de fer-ho. Per això, hem desfet el camí fins a Viu de Llevata i d'allà, per carretera, cap al Pont.