F42 - De la Font del Bosc al Castell de Claramunt

Photo ofF42 - De la Font del Bosc al Castell de Claramunt Photo ofF42 - De la Font del Bosc al Castell de Claramunt Photo ofF42 - De la Font del Bosc al Castell de Claramunt

November 6, 2022
November 2022

•   4.3 1 review

near Sant Quintí de Mediona, Catalunya (España)

Ruta copiada de juanamb, aquest és el track original:

Sortida molt agradable i de nivell assequible que ens porta a visitar el castell més bonic de la comarca de l'Anoia: El Castell de Claramunt. El castell te unes vistes impresionants 360º, i es pot visitar. Podeu trobar més info sobre el castell a https://patrimoni.gencat.cat/ca/monuments/monuments/castell-de-claramunt

Sortim de la Font del Bosc i anem direcció Capellades, baixant per Can Paixano, La Guixera i El Collet del Morei. Seguim per la Torre de Claramunt passant per la Font de Vinçó fins arribar a la carretera C-244, on creuem la Riera de Carme. Fins aquí la ruta ha estat baixada, però ara ens toca fer la primera remuntada de 150m per pujar des de la Pobla de Claramunt fins al Castell.

Un cop a dalt del Castell gaudim de les vistes i de les muralles exteriors. Si tenim temps i 5€, podem fer una visita al castell. Tornem a baixar per la mateixa pista que hem pujat, i un cop passat la barrera i el pàrking, prenem la pista de la dreta, en direcció est. Ben aviat prenem un corriol molt bonic que ens porta fins a les Garrigues. Creuem la urbanització i prenem un altre corriol que ens baixarà fins a creuar novament la Riera de Carme.

Aquí comencem l'ascensió final fins a la Font del Bosc, passant per Cal Morera, Cal Cosme i Ca l'Ermità. Seguim la pista per fer una dura pujada que remunta la Muntanya del Vila-Seca, baixem fins a Vilanova d'Espoia i remuntem fins a la Serra. Des d'aquí ja només ens falta prendre una pista fins a Cal Cabreta, i retornar fins a la Font del Bosc.

Bona ruta!!!!!

PictographRuins Altitude 1,108 ft

• Photo of Josebdx
    Josebdx Aug 7, 2023

Ruta muy bonita con trozos muy técnicos.