F.BİTMEZ. FETHİYE-MENDOS ETEĞİ -BOZYER- FETHİYE

Photo ofF.BİTMEZ. FETHİYE-MENDOS ETEĞİ -BOZYER- FETHİYE Photo ofF.BİTMEZ. FETHİYE-MENDOS ETEĞİ -BOZYER- FETHİYE Photo ofF.BİTMEZ. FETHİYE-MENDOS ETEĞİ -BOZYER- FETHİYE

January 9, 2011

near Karapınar, Muğla (Türkiye)

ROTA: Fethiye'den Ölüdeniz yolu, Mendos Dağı yolu,Mendos Etekleri, Mendos Vadisi Bozyer, Esenköy, Fethiye
Zorlandığım bir parkur oldu. Çıkışa saat 14:00 te başlamış olmam beni ayrıca sıkıntıya soktu.Zaten kondisyon eksiğim varken bir de geç saatte başlamak beni oldukça zorladı. Fethiye'den Ölüdeniz yolu zeten iyi bir tırmanış gerektiriyor. Dönüş noktasına kadar birkaç defa yürümek zorunda kaldım. Mendos yoluna dönüş; villaların arasından, yörük çadırlarının yanından tatlı bir eğimle başladı ve yorgunluğumu biraz olsun aldı.Daha sonra yavaş yavaş Fethiye manzarası ortaya çıkmaya başlayınca yokuş da kendini hissettirmeye başladı.Önce tatlı bir çıkış sonra sık sık sertleşen yokuşlar... Tabiki buralarda bisikletim "HEKTOR" beni taşıması gerektiğini unutunca çoğunlukla ben onu taşımak zorunda kaldım.Ta ki Mendos vadisine kadar. Oldukça yıpratıcı bir çıkıştan sonra iniş başladı ve bisikletle inmenin ne kadar güzel olduğunu bir kez daha anladım. Hava kararmaya başlayıp köye yaklaşınca köpek havlamalarından tedirgin olmadım desem, yalan olur.
Bozyer inişi oldukça dik. Buradan çıkmayı iyi ki denememişim. Çünkü bir ara oradan çıkayım, diye düşünüyordum.
Neyse kazasız belasız 18:30 gibi akşam karanlığında eve döndüm.Hemen eşim limonlu sodamı getirdi(Aksi halde kramplar gece mutlaka yokluyor) Güzel bir etkinlik de bu günlük sona erdi. Ama kondisyon eksikliği kendini çok hissettiriyor. Bu tür etkinliklerin dozunu ve sayısını artırmamın şart olduğunu bir kez daha anladım.