Etapa 3 Falset+Porrera+Siurana+Prades

Photo ofEtapa 3 Falset+Porrera+Siurana+Prades Photo ofEtapa 3 Falset+Porrera+Siurana+Prades Photo ofEtapa 3 Falset+Porrera+Siurana+Prades

May 13, 2019
May 2019

near Falset, Catalunya (España)

Si vols descarregar-te la ruta sencera ho pots fer des de aquest enllaç:

L'esmorçar a Falset va esser a la cafeteria Agora, molt ben atesos i amb bon cafè, quelcom que fins aleshores havien troba a faltar.
Sortim de Falset per la mateixa pista que vam entrar i després de creuar la carretera de seguida comencem a pujar per una camí que acaba en corriol de pujada que desemboca en a una pista que des de la seva part mes alta ja es divisa Porrera.
Des de aquest punt tot es baixada fins la població. Des de Porrera fins el pantà de Siurana bàsicament el recorregut transcorre per carreteres asfaltades, mínimament transitades i segurament es la part mes lletja d'aquesta etapa però tingueu paciència no gasteu energies perquè després del pantà de Siurana arribar la part brillant i vistosa de l'etapa.

Desprès de quatre fotuuus al pantà el voregem totalment fins sortir molt a prop de Cornudella de Montsant i segurament des de la pressa del pantà ja sabeu quin es el repte i part mes interessant d'aquesta etapa perquè segurament ja fa estona que heu vist Siurana dalt de muntanya com mira atentament el pantà i ens diu, pugeu.

Dit i fet, des de Cornudella agafem la carretera com únic accés cicable fins Siurana, però durant els 8 quilometres de distancia que tenim fins arribar a Siurana patirem fortes pujades abans no arribem a coronar i acabar els dos darrers quilometres mes plans.
A Siurana dedique el temps necessari per gaudir de les vistes amb els diferents miradors que les seves roques ens proposen.
Com a altres punts us proposo menjar al Bar l'Acacia que es on varem fer-ho nosaltres i varem menjar prou bé.
Amb gran part de l'etapa feta sortim de Siurana per la carretera i abans de començar a baixar agafem una pista que surt a la dreta que a mida que avancem no anirà canviant molt però bàsicament va pujant fent tobogans, està en bon estat però no absenta de moltes pedres, especialment en el tram final que te una baixada totalment plena de pedres.
I com a Prades varem està molt be al final de la primera etapa repetim de nou a Cal Crispi. https://www.calcrispi.com/

Tradución al castellano automatica:

El desayuno en Falset fué en la cafetería Agora, muy bien atendidos y con buen café, algo que hasta entonces habíamos echado de menos.
Salimos de Falset por la misma pista que entramos y después de cruzar la carretera enseguida empezamos a subir por una camino que termina en sendero de subida que desemboca en una pista que desde su parte mas alta ya se divisa Porrera.
Desde este punto todo es bajada hasta la población. Desde Porrera hasta el pantano de Siurana básicamente el recorrido transcurre por carreteras asfaltadas, mínimamente transitadas y seguramente es la parte más fea de esta etapa pero seas paciente, no gastes energías porque después del pantano de Siurana llegar la parte brillante y vistosa del etapa.

Después de cuatro fotoooos en el pantano lo bordeamos totalmente hasta salir muy cerca de Cornudella de Montsant y seguramente desde la toma del pantano ya sabéis cuál es el reto y parte mas interesante de esta etapa porque seguramente ya hace rato que has visto Siurana arriba de la montaña como mira atentamente el pantano y nos dice, sube.

Dicho y hecho, desde Cornudella cogemos la carretera como único acceso cicable hasta Siurana, pero durante los 8 kilómetros de distancia que tenemos hasta llegar a Siurana sufriremos fuertes subidas antes no llegamos a coronar y terminar los dos últimos kilómetros mas planos.
En Siurana dedique el tiempo necesario para disfrutar de las vistas con los diferentes miradores que sus rocas nos proponen.
Como otros puntos os propongo comida en el Bar l'Acacia que es donde pudimos hacerlo nosotros y comimos bastante bien.
Con gran parte de la etapa hecha salimos de Siurana por la carretera y antes de empezar a bajar cogemos una pista que sale a la derecha que a medida que avanzamos no irá cambiando mucho pero básicamente va subiendo haciendo toboganes, está en buen estado pero no absenta de muchas piedras, especialmente en el tramo final que tiene una bajada totalmente llena de piedras.
Y como Prades estuvimos muy bien al final de la primera etapa repetimos de nuevo en Cal Crispi. https://www.calcrispi.com/

PictographMonument Altitude 3,104 ft

Pantà de Siurana

Pantà_de_Siurana

PictographRiver Altitude 1,487 ft

Creuar per la cua del pantà