← Part of III Profe Valencià Torna a Casa

Etapa 2. Mequinensa-Aiguaviva.

August 4, 2014
June 2014

near Mequinensa / Mequinenza, Aragón (España)

Es tracta de la segona etapa d'una ruta realitzada en 4 dies, que transcorre per les comarques de Ponent de Catalunya, la meitat sud de la Franja, i arriba fins Benicàssim travessant d'oest a est el País Valencià.
Dalt del mapa teniu l'enllaç per vore la ruta completa (http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=8600981)

Etapa 2: Mequinensa-Aiguaviva. Etapa més exigent que l’anterior, ja que la distància és quasi la mateixa (138km) però l’ascens acumulat és més del doble, amb 2031m.
En eixir de Mequinensa creuarem l’Ebre i de seguida travessarem la carretera per baix, seguint un túnel que dona a una senda un poc tancada que ràpidament es farà pista, seguirem pujant per la vall del Metge fent l’ascensió més llarga de l’etapa, encara que com és la primera no es fa pesada, fins arribar a l’alt dels Aüts (430m) on després de planejar 3 o 4 km, iniciarem la baixada cap al riu Matarranya, abans d’arribar passarem per la interessant ermita de Sant Jordi. Una volta a l’altura del riu, anirem per una pista paral•lela a aquest que anirà pujant lleugerament i ens portarà fins a Nonasp on deixarem el Matarranya per seguir el riu d’Algars.
La següent població que passarem serà Favara, on tornarem a tenir el Matarranya com a company de viatge, deixant endarrere l’Algars. Seguint el riu, passarem pel costat de Maella per continuar fins Massalió. Abans d’arribar a aquesta població, a l’altura de la bassa de vall Comuna vam haver de superar una tanca (km 60,5) per agafar una pista que eixia en els mapes però que actualment està tallada degut a les obres de construcció de la bassa (km 62), cosa que ens va suposar anar un tros camp a través i per tant perdre prou de temps. És recomanable buscar una alternativa ciclable per a aquest tros.
Una volta deixem endarrere Massalió, on vam parar per dinar, agafem una pista que anirà pujant fins prop de La Vall de Tormo on arribarem de baixada. Seguirem cap a Valljunquera per una pista i en algun tram per una senda un poc perduda, superada Valljunquera, la propera població a la que arribarem serà La Codonyera. D’ací començarem a pujar un total de 250m, passant per La Torre de Vilella i rodejant la serra que hi ha camí la Ginebrosa, i des d’aquesta població baixarem fins Aiguaviva creuant la rambla del riu Bergantes.