Esquiador BTT 2021 Rubió definitiu

November 23, 2021
November 2021

near Jorba, Catalunya (España)

CURSA DE L'ESQUIADOR 2021 A RUBIÓ

El circuit d'enguany, com sempre, l'he fet pensant en tothom a qui l'hi agradi la btt.

Hi ha pista de pujada fins al pq 4'8 on agafarem el primer corriol, es tracta del corriol de Cal Casulleres de 2 qm que és privat i que només es permetrà el pas de btts el dia de la cursa.

Toquem una mica més de pista direcció als molins on baixarem el primer corriol tècnic, el Morrocurt, d'1'5 qm de baixada amb tallats de pedra naturals que hem arreglat per la cursa i força divertit, que arriba fins l'ermita de Sant Pere d'Ardesa.

Uns metres més de pista i "corriol nou!!!" És el DH Rock&Fun, que s'ha recuperat després de molts anys de estar oblidat i que passa per la carena de l'aixafarrocs amb pla i pujada lleugera per arribar a un descens, amb molt de flow i que farà les delícies dels més baixadors.

El proper corriol és el DH de Can Bertran, també obert des de fa relativament poc temps i que no té cap zona tècnica tret d'un fort pendent en un parell de punts, on s'ha d'anar en compte amb els arbres.

1 qm més de pista i pujarem per l'endimoniat corriol de la Solana de cal Tató, on els primers 20 metres de rocs us posaran a prova. Aquest ens deixa a Ca n'Alzina on trobarem el primer avituallament de líquid i sòlid al qm 14.

Seguim direcció el Castell de Rubió on inevitablement s'hauran de fer 2'5qm d'asfalt donat que no hi ha alternativa per camins, fins arribar al proper corriol, el del Torrent de la Obaga de Puiggròs de gairebé 3qm de baixada amb flow on s'haurà d'anar amb compte ja que està sempre humit.

Arribem a la pista de pujada de Serra Morena on tocarà tibar de ronyons amb una pujada de 4qm i 230 metres de desnivell positiu fins arribar al 2on avituallament, al pq 26, i seguirem per 6qm de pista, pla i baixada molt ràpida on s'ha d'anar amb compte ja que hi ha masies i pot sortir algun vehicle.

Arribem a la cirereta final de la cursa, el corriol de baixada de Les Gotanyes, amb rocs, pedres i flow, té de tot i força!!

Ja som altre cop al Pla de Rubió on els últims metres hi ha un parell de rampes de pujada que decidiran algunes posicions finals.

El circuit és apte per a tothom que practiqui habitualment l'esport de la BTT, té zones tècniques raonables, força corriol i pujades dures, un bon menú!!

• Photo of ramonvicbur
    ramonvicbur Jan 3, 2022

Excel.lents explicacions!!!!!! Moltes gràcies!!!!