Espolla - Rabós - Delfià - Peralada - Sant Climent Sescebes - Vilartolí

Photo ofEspolla - Rabós - Delfià - Peralada - Sant Climent Sescebes - Vilartolí Photo ofEspolla - Rabós - Delfià - Peralada - Sant Climent Sescebes - Vilartolí Photo ofEspolla - Rabós - Delfià - Peralada - Sant Climent Sescebes - Vilartolí

3 hours
March 25, 2019
March 2019

•   4.7 1 review

near Espolla, Catalunya (España)

Ruta circular entre els aspres de l'Albera i la plana de l'Alt Empordà a través de camins i pistes asfaltades, però sense gaire carretera. El punt de sortida proposat és Espolla, però es pot començar a qualsevol altre punt, ja que es tracta d'una ruta circular.

D'Espolla se surt en direcció est, pel camí de les Vinyes Velles, amb una petita pujada entre olivars només de començar i després es planeja bastant fins que s'arriba a un trencall on cal girar a la dreta i anar cap a Rabós, a través d'una pista ràpida.

Se surt de Rabós en direcció a Sant Quirze de Colera, aquest tram està asfaltat i comença amb una bona pujadeta. Es passa una riera i cal continuar recte, obviant el trencall a l'esquerra que porta al monestir de Sant Quirze. Després d'un tram de pujada, cal girar a la dreta al costat d'unes vinyes emparrades. Es fa un camí entre boscos i amb una mica de baixada, fins que s'arriba a les vistes de Delfià, on a més es veu tot un bon tram de la plana altempordanesa. Cal atravessar la carretera i entrar a Delfià.

Es travessa el poblet de Delfià i es va en direcció a l'església de Sant Romà. Primer es passa pel costat d'unes runes d'un mas que devia ser bastant gran. Es voreja l'església romànica i se surt cap a la dreta, cap a les basses de Delfià, un parell d'aiguamolls que, si tenen aigua, són de gran bellesa. Es continua per aquesta pista, primer molt pedregosa i després amb trams d'asfalt. Es passa pel costat d'un mas, després les restes de l'església de Sant Joan Degollaci i finalment una gran granja de vaques. Des d'aquest punt, arribar a Peralada és ràpid i còmode.

De Peralada se surt pel costat d'una font, per la via del Pirinexus. Es passa pel costat de l'església de Sant Nazari de les Olives i tot seguit es gira a la dreta per una pista entre camps, es travessa un canal i després d'un trosset més, s'entra a un bosc per sortir-ne al costat d'un mas. Es pren la pista, també asfaltada, fins que s'arriba a Masarac, on cal girar a la dreta sense entrar al poble i dirigir-se cap al veïnat del Priorat.

Es continua per la carretera i es gira per una altra carretera a l'esquerra. Aquesta porta fins a Sant Climent Sescebes. Cal atravessar tot el poble i sortir en direcció Vilartolí per un camí asfaltat. Es deixa el camí de Requesens a l'esquerra i que puja a Vilartolí per continuar recte, passar pel costat del Mas Torres i d'aquí anar a Espolla per un camí ben fresat però poc indicat. El tram final, amb pujada i després bona baixada, és asfaltat.

És una ruta en general fàcil, amb algunes pujades que són curtes. Cal estar atent, però, al track perquè en els camins sovint hi ha trencalls que despisten. Amb tot, la qualifico com a moderada per la llargada.

PictographLake Altitude 193 ft

Tres horetes entre vinyes

• Photo of ebassegoda
    ebassegoda Oct 10, 2022

Gràcies per la valoració i per fer aquest comentari, peparenas.