esglésies i ermites con toni v2: Rocacorba, Nicolau, Pujarnol, Patllari, Maurici, ...

10 days 3 hours 29 minutes
April 18, 2024
April 2024

near Canet d'Adri, Catalunya (España)

L'objectiu d'avui és visitar el nombre més gran possible d'esglésies i ermites del Gironès i el Pla de l'Estany sortint des de Canet d'Adri. El punt de sortida és a Canet d'Adri (217 m) a la comarca del Gironès. Sortim per la pista asfaltada que va pujant en direcció a Biert i prenem la pista habitual que puja cap al Pla de Martí deixant a l'esquerra Can Martí, Foleià i La Cadalt. Pista amb trams amb fort pendent, alguns de ciment fins al pla de Martí a on trobem la pista asfaltada (antenes). Continuem pujant per la pista fins a la desviació per l'ermita de la Mare de Déu de Rocacorba. Reculem fins al pla de Martí i prenem un PR (balizat groc i blanc) fins a l'ermita i castanyer monumental de Sant Nicolau. Seguim pista avall passant pel coll de Can Negre fins a Sant Cebrià de Pujarnol i poc després ens desviem a l'esquerra cap al cim i ermita de Sant Patllari. Reculem uns metres i prenem un corriol senyalitzat que ens baixa als peus de Pujarnol. Seguim pista asfaltada avall fins a trobar la desviació a l'ermita de Sant Maurici que visitem. Reculem i seguim el track per pistes asfaltades fins a l'esglésies de Santa Maria de Camós i la de Palol de Revardit. Seguim el track que per estalviar pista agafa un corriol a la dreta que ens porta cap a l'església de Sant Martí Mota. Reculem i continuem per asfalt fins a la urbanització dels refugis, poc després prenem un corriol i a Montcal anem a buscar un a pista que ens porta a Canet d’Adri passant pel restaurant La Tosca.
Més tracks i propostes a https://www.bttpirineus.org/

Can Ramió

Calle privada

PictographTree Altitude 2,379 ft

castanyer monumental

725 m altura

Coll del Can Negre

coll pedra dels tres senyors