Err- Santa Leocadia - Nahuja - Osséja - Puig d'Estaques - Cotzé - Er

Photo ofErr- Santa Leocadia - Nahuja - Osséja - Puig d'Estaques - Cotzé - Er Photo ofErr- Santa Leocadia - Nahuja - Osséja - Puig d'Estaques - Cotzé - Er Photo ofErr- Santa Leocadia - Nahuja - Osséja - Puig d'Estaques - Cotzé - Er

August 5, 2013
August 2013

•   5 3 Reviews

near Err, Languedoc-Roussillon (France)

Agradable sortida de curta durada , pero suficient per passar el matí sense grans complicacions.
"Ciclable" la totalitat de la ruta amb bones pistes i divertits corriols.

Recorregut:

Sortim de Er direcció les piscines, creuem el riu i en pujada constant anem en direcció a Santa Leocadia. Les cames es van escalfant i en arribar a una granja girem a l'esquerra.

Seguim les marques del GR-36 per un camí molt bonic i amb un traçat molt variat entre arbres fins arribar a Nahuja, on deixem el GR.
Creuem el poble i al poc es gira a la dreta per una senda que cada vegada és més agradable, sortint al Camí de Err que ens portarà a Ossega.

Creuem el poble, seguim una pista fins girar a la dreta i per una senda magnifica recorrem el Rec Rigat fins arribar a les vies del tren i paral·lels a la via entrem a Osseja.

Aquí comença l'ascens, pujada constant però sense grans desnivells, per bona pista, entre bosc obert , que permet gaudir d'unes magnifiques vistes de la Cerdanya, en especial des del Mirador del Puig d'Estaques (val la pena baixar de la bici i travessar la tanca).

Seguim pujant i arribem a la part més alta del recorregut (1981 m.) i ara tenim el Puig d'Estaques a la dreta.
A partir d'aqui baixada tranquil·la entre un preciós bosc, amb racons singulars com el Rec de Vall Povada.

Pista ample i bona fins Cotzé , creuem l'Estació d'esqui i agafem uns metres d'asfaltada, per girar a la dreta per un petit corriol (abans de la carretera vella que baixa a Er).

Baixada ràpida pel tram més técnic de la ruta, variat però amb trams de molta pedra i algun tram de trialera. Molt divertit, però hem d'estar atents.
Sortim a la carretera vella i creuem el riu per seguir baixant pel marge dret i entrar a al poble pel carrer Puigmal i fi d'etapa per avui.

Altres rutes de la zona:

Formigueres - Esposolla - Espousouille - Vall de la Galba - Vall de la Lladura - Estany de Valserra Balcère - Les Angles

Er al peu del Puigmal per Santa Leocadia, Nahuja, Osseja, Err

Er al Puigmal per Osséja,Mas Tartas,Coma Morera,Pas dels Lladres,Duranue i Puig d'Estaques

00 Er - Bistrot - Err

• ilanzomorales@gmail.com Aug 25, 2019

Bonita ruta,

+50 Aug 25, 2019

bonita y tranquila ruta de pirineo
    gracias por tu comentario y valoración
    bones pedalades

• Photo of xarles1967
    xarles1967 May 23, 2022

magnifica, lo mejor la ultima trialera de bajada els cortals el tall.

+50 May 24, 2022

xarles1967 gracias por tu comentario y valoración...el tramo final es la guinda del día, muy divertida.
    Salut i pedals

• Photo of Jorsegi
    Jorsegi Aug 17, 2023

Ruta molt recomanable!!👍🏻👍🏻

+50 Aug 18, 2023

Jordimitsu, gràcies pel comentari i valoració d'aquesta entretinguda ruta