Entorns de Sentmenat

September 11, 2021
May 2021

near Sentmenat, Catalunya (España)

[CA]: Itinerari pels entorns de Sentmenat.
Ruta en forma de “8” amb Sentmenat com a punt central que ens descobreix els voltants de Sentmenat fent dos bucles independents.
Primer abordem el bucle situat al N de Sentmenat. Sortim de la població i ens dirigim cap al castell de Sentmenat. Continuem cap a la masia de can Fruitós i després de travessar el torrent de Corró ascendim al turó de la Torre Roja i passem per la bonica masia de Can Senosa. Des d’aquest punt ens enfilem a la serra Cavallera i arribem fins a l’espectacular castell de Guanta -declarat bé cultural d'interès nacional-. Retornem a Sentmenat flanquejant tota la serra Cavallera i passant per Can Vinyals i Can Palau.
Abordem ara el segon bucle, situat al S i O de Sentmenat. Des de Can Palau ens enfilem a la serra de Can Palau i la recorrem cap al S fins a Can Canyameres i Togores, ja dins del terme municipal de Sabadell. Retornem a Sentmenat pel camí de Can Moragues, Sant Pere d’Ullastre i ca n’Ametller.

[ES]: Itinerario por los entornos de Sentmenat.
Ruta en forma de "8" con Sentmenat como punto central que nos descubre los alrededores de Sentmenat haciendo dos bucles independientes.
Primero abordamos el bucle situado al N de Sentmenat. Salimos de la población y nos dirigimos hacia el castillo de Sentmenat. Continuamos hacia la masía de Can Fruitós y después de cruzar el torrente de Corró ascendemos al cerro de la Torre Roja y pasamos por la casa de Can Senosa. Desde este punto subimos a la sierra Cavallera y llegamos hasta el espectacular castillo de Guanta -declarado bien cultural de interés nacional-. Regresamos a Sentmenat flanqueando toda la sierra Cavallera y pasando por Can Vinyals y Can Palau.
Abordamos ahora el segundo bucle, situado al S y O de Sentmenat. Desde Can Palau subimos a la sierra de Can Palau y la recorremos hacia el S hasta Can Canyameres y Togores, ya dentro del término municipal de Sabadell. Volvemos a Sentmenat por el camino de Can Moragues, San Pere d’Ullastre y Ca n'Ametller.

[EN]: Route around Sentmenat.
Route in the shape of an "8" with Sentmenat as a central point that shows us the surroundings of Sentmenat making two independent loops.
First we do the loop located to the north of Sentmenat. We leave the town and head towards the castle of Sentmenat. We continue towards the Can Fruitós farmhouse and after crossing the Corró stream we ascend to the Torre Roja hill and pass by the Can Senosa house. From this point we climb the Serra Cavallera and reach the spectacular castle of Guanta -declared a cultural asset of national interest-. We return to Sentmenat flanking the Cavallera mountain range and passing by Can Vinyals and Can Palau.
We now approach the second loop, located at the south and west of Sentmenat. From Can Palau we climb the Can Palau mountain range and we cross it towards S to Can Canyameres and Togores, now in the municipality of Sabadell. We return to Sentmenat along the path to Can Moragues, Sant Pere d'Ullastre and Ca n'Ametller.

[FR] : Itinéraire dans les environs de Sentmenat.
Itinéraire en forme de « 8 » autour de Sentmenat, point central du circuit, qui nous fait découvrir les environs de Sentmenat en réalisant deux boucles indépendantes.
Nous nous attaquons d'abord à la boucle située au Nord de Sentmenat. Nous quittons la ville et nous nous dirigeons vers le château de Sentmenat. Nous continuons vers la ferme Can Fruitós et après avoir traversé le ruisseau Corró, nous grimpons sur la colline Torre Roja et passons devant la maison Can Senosa. À partir de là, nous montons jusqu’à la Serra Cavallera et atteignons le spectaculaire château de Guanta, déclaré bien culturel d'intérêt national. Nous retournons à Sentmenat en bordant toute la Serra Cavallera et en passant par Can Vinyals et Can Palau.
Nous abordons maintenant la seconde boucle, située au Sud et à l'Ouest de Sentmenat. Depuis Can Palau, nous montons vers la chaîne de montagnes de Can Palau et nous la traversons vers le Sud jusqu'à Can Canyameres et Togores, déjà dans la municipalité de Sabadell. Nous retournons à Sentmenat par la route de Can Moragues, San Pere d'Ullastre et Ca n'Ametller.