ENCIGALADA AL CAPCIR

August 18, 2014
October 2013

near Matemale, Languedoc-Roussillon (France)

Seguint una ressenya de la pàgina web francesa www.vttour.fr, em disposo a fe la volta al Capcir seguint el Gran Tour de Capcir. Segons la ressenya francesa, parla d'un parcours très jolie (http://www.vttour.fr/sorties/etangs-des-camporells,8384.html), el que no parla és de la ciclabilitat, que és terrible...

El recorregut comença al poble de Matemala i durant uns 8 km va seguint pistes molt transitables. A partir del km.8 i comença un suplici d'arrossegar la bici i de carregar-la a coll, intercalat amb trams molt breus on es pot ciclar amb moltes dificultats a través de camps a través. Després de passar el Llac d'Aude començo el descens cap a la D60. La D60 és la pista asfaltada que ens porta cap a Les Bulloses. A les Bulloses veig que vorejar el llac amb la bicicleta segueix la mateixa tònica d'arrossegar la bici i carregar-la, així que dono el recorregut per finalitzat (J'en ai marre et je suis ras le bol du portage) aquí i retorno cap al cotxe entre carreteres poc transitades i pistes.

La meva opinió és que això no és bicicleta de muntanya, ja que quan has de carregar i arrossegar la bici kilòmetres i kilòmetres val més la pena anar-hi caminant.

1ª CONCLUSIÓ: EL TOUR DEL CAPCIR NO ÉS CICLABLE, AIXÍ QUE NO US DEIXEU ENGANYAT.

2ª CONCLUSIÓ: Cal mirar amb detall la cartografia per veure si és possible pedalar o no i això va ser un error meu. Reconec que em vaig deixar guiar per les fotos.