Photo ofEncamp - Les Pardines - Engolasters - Coll Jovell - Vall del Madriu - Font Verd - Encamp Photo ofEncamp - Les Pardines - Engolasters - Coll Jovell - Vall del Madriu - Font Verd - Encamp Photo ofEncamp - Les Pardines - Engolasters - Coll Jovell - Vall del Madriu - Font Verd - Encamp

Experts only
July 16, 2015
July 2015

near Les Bons, Encamp (Andorra)

Viewed 2071 times, downloaded 40 times

Ruta espectacular però molt dura tant tècnicament, pujant i baixant, com físicament. L'he qualificat com sols per experts sobretot per la pujada al Coll Jovell i la última trialera d'Engolasters fins a Encamp. La pujada cap al Coll Jovell es fa pel Camí dels Matxos, es pot pujar tot però fa falta tècnica i físic, això si per pujar-ho sense parar cap cop s'ha d'estar molt fort! Una vegada al Coll Jovell agafem el segon camí que baixa cap al Madriu, el que ens deixa per sobre de Ramio. Aquesta és la part menys agraïda de la ruta ja que hi ha força troços on fa falta baixar de la bici. Una vegada a la vall es puja 5 minuts fins al refugi de Fontverd. Una vegada al refugi es baixa per la vall fins a l'entrada del Madriu a Escaldes. D'aquí queden 4 kilòmetres per carretera passant per Sant Miquel d'Engolasters fins al llac. Al track vaig passar per un caminet per evitar una mica de carretera, ja gairebé arribant al llac. Una vegada a dalt han montat un petit circuit de btt just a sobre el llac. Una bona excusa es fer un parell de voltes al circuit per mereixer una coca-cola al bar ;) D'aquí agafem una trialera que surt just del costat del restaurant de la Dama del Llac. Aquesta trialera té alguns trams molt durs que no vaig ser capaç de baixar de cap manera, però un 80% és ciclable.

Al track falta la pujada fins a Les Pardines, em vaig deixar el gps apagat, així que faltaria sumar uns 5km i uns 600m de desnivell positiu. Al final al voltant d'un 95% de la ruta és ciclable, sempre considerant que és força dura!

Hi ha aigua al llarg de tota la ruta!

• apiretal Apr 1, 2017

Jo soc bon biaxador, tinc una bici amb 160 de recorreguts i baixo bastant bé. Peò la baixada pel GR11 des de el llac fins a Encamp es per fer-la com a escalador. El 80% es impossible de baixar. A lo millor les corrents d´aigua l´han espatllat, però no la feu. Es impossible. La he fet avui i m´he arrepentit molt.

La resta de la ruta genial. Jo he pujat des de Encamp pels Cortals i desprès he fet la resta, però tinc que buscar alternativa per baixar

• Vall del Madriu Perafita Claror Oct 20, 2022

La vall del Madriu està prohibida (i sancionable) a vehicles rodats.
    Et demanem des de la comissió de gestió de la vall que no promocionis aquesta activitat.