Photo ofEls Hostalets de Balenyà-Camí Puigsagordi-St. Miquel Sesperxes-Puigraciós-La Garriga Photo ofEls Hostalets de Balenyà-Camí Puigsagordi-St. Miquel Sesperxes-Puigraciós-La Garriga Photo ofEls Hostalets de Balenyà-Camí Puigsagordi-St. Miquel Sesperxes-Puigraciós-La Garriga

March 8, 2022
March 2022

near els Hostalets de Balenyà, Catalunya (España)

46km amb uns 900m de denivell acumulat.
Ruta xula per les Cingles de Bertí. Des de Hostalets de Balanya anirem per pistes a cercar la carretera que puja a Collsuspina. Abans d'arribari trencarem a l'esquerra pel camí de Puigsagordi seguin guanyant alçada fins la cota més alta a 1260m de la primera de les dues pujades que farem avui.
Una vegada a dalt anirem carenan fins trobar una pista a l'esquerra que en baixada ens portarà a l'altiplà intermig dels cingles. Arribats a una masia trobem el pas barrat per continuar per la pista prevista de la ruta disenyada, això ens obliga a cercar una alternativa. Seguin la pista una estona i més endavant girem 180 graus a l'esquerra per una pista que ràpidament es convertirà en una senda ciclable fins arribar al cingle de St. Martí i veure devant, a sota les restes del majestuós castell de St. Martí de Centelles del segle IX.
Aquí haurem de fer una mica la cabra a peu per un camí accidentat però curtet que ens durà a la base del castell que podrem visitar.
D'aquí ja agafarem una senda molt maca perfectament cicable fins trobar la pista que més amunt vam trobar barrada.
Baixarem una mica fins arribar a una zona de camps de conreus i masies i afrontarem la segona pujada per tornar a les cingles superiors passant per una urbanització desangelada i on trobarem l'ermita de St. Miquel Sesperxes.
Tornarem a carenar i gaudirem de nou de les vistes. Ens ficarem una mica cap a l'interior fins arribar al Castell neogòtic del Clascar originariament una masia del segle XII i fortificada posteriorment. D'aquí anirem a cerca la baixada excavada a la roca per arribar-nos al Santuari de Puigraciòs.
Del Santuari començarem una llarga baixada per pista i un tram curt de carretera per tornar agafar una pista en forta baixada en força bon estat que ens durà directamet a La Garriga final del nostre recorregut.
A gaudir!

PictographCastle Altitude 2,823 ft

PictographCastle Altitude 2,182 ft

PictographCastle Altitude 2,622 ft

La Garriga, final de la ruta.