ELS ANGLES - LLAC LA BASSETA EN BTT. CAPCIR

Photo ofELS ANGLES - LLAC LA BASSETA EN BTT. CAPCIR Photo ofELS ANGLES - LLAC LA BASSETA EN BTT. CAPCIR Photo ofELS ANGLES - LLAC LA BASSETA EN BTT. CAPCIR

January 15, 2013
July 2012

•   4.3 2 Reviews

near Les Angles, Languedoc-Roussillon (France)

CAPCIR: LES ANGLES-LES IGLESIETTES-LA LLADURAL-LA BASSETA (Llaquet)-REF. LA LLADURA-LES IGLESISIETTES-LES ANGLES.
La zona del Capcir, està plena de senders i pistes per anar amb BTT, la regió és preciosa i es poden fer simples passejades per terreny pla (o casi...) senders súper tècnics, itineraris d'alçada (fins a 2400 m), llacs,...
Hi ha dues guies de BTT que poden ajudar, les podeu demanar a la Maison du Capcir - Haut Conflent (www.capcir-pyrenees.com) on hi ha marcats, entre les dues, 37 itineraris. Apart d'aquests itineraris podem les possibilitats de crear-ne de tot tipus són infinites.

L'Itinerari de la Basseta hauria de ser considerat una "Delicatessen". És un circuit no gaire llarg (22 km entre anar i tornar), tècnicament fàcil i amb un desnivell acumulat molt moderat (+284 m).
Passa per bucòlics prats, per les restes d' un antic poble carregat de llegendes (les Iglesiettes), per un riu de postal (La Lladura) i culmina amb un petit llaquet (La Basseta).
L'itinerari surt de la "Maison du Turisme" dels Angles i pren la pista que va a les Iglesiettes, i per una pista ample sense complicacions ràpidament arribem a un bonic lloc amb prats on hi ha el riu que baixa de Vallserra i les restes del Poble de les Iglesietes, abandonat des de fa segles per culpa de la pesta. Després la pista puja suament i arribem a la Lladura, una altre bonica Vall amb un riu que recull les aigües dels llacs de Camporrells, i finalment arribem a la Basseta, un mini llac on normalment no hi trobarem gaire gent.
La tornada és per el mateix itinerari amb alguna una petita variant.

PictographWaypoint Altitude -32,805 ft

PictographRiver Altitude -32,805 ft

PictographLake Altitude -32,805 ft

• Photo of oner125
    oner125 Jul 8, 2020

Perfecta explicacion, Gracias por la ruta.

Sólo incluiria que en lugar de partir de les Angles, es muy valorable salir de la mitad del Cami du Soula, hay un par de sitios correctos para aparcar el coche. Así nos ahorramos parte de recorrido en pista asfaltada al sol.

Ruta ideal para hacer con familia, sin complicacion de ningún tipo, agradable, con sobra y agua

• Photo of fx.barrull
    fx.barrull Oct 4, 2022

Només un pot que uneix la ruta de tornada quan passes pel mig dels prats (preciós), s'ha d'actualitzar perquè estava trencat i inaccessible i vam haver de creuar pel mig del riu a 20 metres del pot, el riu aquí tenia molt poca profunditat, tan sols 1/2 pam d'aigua. La ruta molt recomanable i la tranquil·litat en arribar al petit llac, ple d'ànecs salvatges, no té preu