Elizondo - Gorramendi - Infernuko errota

Photo ofElizondo - Gorramendi - Infernuko errota Photo ofElizondo - Gorramendi - Infernuko errota Photo ofElizondo - Gorramendi - Infernuko errota

March 4, 2021
August 2020

near Elizondo, Navarra (España)

En bici per la Vall de Baztán. Molt recorregut per asfalt però val molt la pena.

Sortim d'Elizondo, la capital de la vall cap amunt a cercar el cim del Gorramendi que s'havia utilitzat com a base militar i que està en un lloc dominant sobre la vall. Un entorn privilegiat en el qual pots trobar grans grups de ponis que estan disseminats per la carretera.
Malgrat l'entorn de cine, el Gorramendi té un asfalt de pena i, seria possible pujar-lo amb bici de carretera però baixant amb cura de no ficar-se dins d'un dels numerosos forats.

Baixem del Gorramendi i en comptes de desfer el camí de pujada ens desviem cap a la carretera d'Infernuko Errota (El Molí de l'Infern). És fantàstica per retornar a Elizondo per un terreny més solitari i amb trams a l'ombra.

Parem a comprar a la formatgeria més "Txapeldunak" que coneixem ja que ha guanyat gairebé tots els premis als quals s'hi ha presentat, es diu "Kortariko gasnategia"
2 formatges: Un fumat i un altre sense fum. No sabem quin és millor que l'altre!

Finalment la baixada a Elizondo per carretera la conec ja que la vaig fer al revés durant la meva Transpirenaica. Bons records tornant a passar per aquí!