El vuit de Vilamajor

35 days 7 hours 51 minutes
October 17, 2011
October 2011

near Sant Pere de Vilamajor, Catalunya (España)

Ruta èpica que surt de la suma de la Transvallés Oriental i la Transmontseny.
Transmontseny: Ruta llarga i dura però amb molta carretera que surt de Sant Pere de Vilamajor, pujada al Turó de l'Home majoritàriament per camins fins els últims quilòmetres passant per Sant Esteve de Palautordera i Mosqueroles. Després continuem fins a Santa Fe.
Un cop a Santa Fe agafem carretera fins a Viladrau passant pel Coll de Sant Marçal. De Viladrau anem fins a Vic. Un cop a Vic agafem camins fins a Seva on pugem al Pla de la Calma (per carretera fins a Collformic) . Allà es segueix el Pla de la Calma i baixada fins a Cànoves. De Cànoves passem per Cardedeu i Llinars i tornem a Sant Pere.
Si es vol venir des de un altre lloc hi ha tren a Llinars, Cardedeu i Vic. Crec que és millor fer-la des del Vallés perquè la pujada més llarga i dura (Turó de l'Home) es fa d'entrada
Transvallés Oriental: Passa per: Sant Pere de Vilamajor Mataró Granollers Montmeló Caldes de Montbui La Garriga
Ruta que surt de Sant Pere de Vilamajor. Passem per Llinars i pujada al Corredor. Es baixa fins al mar a Mataró per camins amples i algun corriol d'escassa dificultat. Agafem la riera d'Argentona fins passat el poble i després es puja a Òrrius per carretera. Continuem la pujada per camins i iniciem el descens fins a La Roca del Vallès, majoria de camins però algun corriol de poca dificultat. Existeix alternativa a aquests corriols i és seguir el Meridià Verd Sud perfectament indicat. Un cop a la Roca seguim fins a Granollers i vorejant el Congost baixem fins a Montmeló. Creuem polígons i pobles fins arribar a Mollet on agafem un camí que ens duu a Caldes de Montbui.
Allà seguim fins a La Garriga passant per Santa Eulàlia de Ronçana i l'Ametlla del Vallés. De La Garriga a Sant Pere per carretera.
Ruta difícil per l'elevat nombre de quilòmetres, la calor i la velocitat (20km/h de mitjana