El Turó de l'Home des de Montseny - 100 cims (48/100)

Photo ofEl Turó de l'Home des de Montseny - 100 cims (48/100) Photo ofEl Turó de l'Home des de Montseny - 100 cims (48/100) Photo ofEl Turó de l'Home des de Montseny - 100 cims (48/100)

September 19, 2016
September 2016

•   3 3 Reviews

near Montseny, Catalunya (España)

El Turó de l'Home és un d'aquells indrets on hom ha d'anar..., i tornar si és possible per moltes raons: la grandiositat del paisatge que es domina des del cim, pels hàbitats vegetals que hi ha al seu voltant, per la bellesa dels boscos de faig i per bellesa en general.

Hem sortit del poble de Montseny cap a La Costa del Montseny primer per asfalt -un bon bocí- i posteriorment pistes en pujada suau però continuada. Travessem la carretera i seguim per una pista amb molta brossa però en bon estat- fins que trobem de nou i prenem la carretera que puja ja, ara sí i fins dalt, al Turó.

A l'aparcament trobem al Sr. Pallarès, fill de Solsona, guarda de forest de la Diputació de Barcelona, amabilíssim, que ens informa que el sender per on tenim previst de baixar és PR i, segons la normativa de la Diputació, no ciclable per precaució ja que és per fer a peu. Ens demana que ho diguem, si tenim previst de compartir la ruta i així ho faig. En realitat el que ens vol dir és que VIGILEM ja que en dia festiu (nosaltres hi hem anat en diumenge) és un sender molt transitat i molt ràpid si es té ganes de córrer. Més endavant comprovarem que tot això és totalment cert.

Seguim pujant per pista encimentada fins a les antenes de la carena i, a la dreta per pista molt trencada, fins al refugi i el cim. Una gentada de por!

Desfem la pista i prenem el sender PR i, efectivament, molta gent pujant a peu, de totes les edats, gossos sense correja, ... El primer tram és una mica pedregós (hi haurà altres trams així) però quan s'endinsa al bosc de faig (preciós, netíssim) la pista s'eixampla i es pot fer a un ritme molt elevat: és perillós, perquè hi ha molta, molta gent. Tingueu moltíssima cura i sigueu respectuosos amb la prioritat de la gent a peu.

El sender ens deixa al Pla dels Ginebrons des d'on prenem la carretera de Viladrau fins a l'indret de Sant Marçal on prenem pistes i senderons (de poca dificultat tècnica) fins a Montseny.

• Photo of Davililloktm
    Davililloktm Apr 27, 2019

Muy guapa,le pongo difícil por el desnivel positivo

• Photo of jlmedina
    jlmedina Sep 1, 2019

Volta maca amb l’alicient de pujar al Turó de l’Home i passar per la Fageda Gran.
    Potser Un pel massa d’asfalt.

• Photo of rbramona11
    rbramona11 Jul 21, 2021

Hola,
    Avui un grupet de 7 entre mecàniques i electriques hem fet el teu recorregut. Al ser dimecres no hem trobat a ningú pel PR que comentes.
    Un itinerari molt recomanable.

• Photo of Josepvalenti
    Josepvalenti Dec 30, 2021

Et posu poca valoració perquè per arribar el turó de l’home molt be pero molta carretera i per baixar de moderado res aixo es difícil de pedres molt desnivell cami tallat tall sense cami uff en conclusió no ciclable la tornada recomano tornar per la pujada encara que hi hagi molta carretera