Photo ofEl Pont de Suert-Malpàs-Castellars-Erta-Sas-Prat d'Or-Viu de Llevata-Faiada de Malpàs-El Pont de Suert Photo ofEl Pont de Suert-Malpàs-Castellars-Erta-Sas-Prat d'Or-Viu de Llevata-Faiada de Malpàs-El Pont de Suert Photo ofEl Pont de Suert-Malpàs-Castellars-Erta-Sas-Prat d'Or-Viu de Llevata-Faiada de Malpàs-El Pont de Suert

Very difficult
August 16, 2015
October 2014

•   4.3 1 review

near el Pont de Suert, Catalunya (España)

Per a fer aquesta ruta es requereix un alt nivell físic i tècnic. Comparteix part del recorregut amb la Pedals de Foc. En cas de no voler fer la trialera final de la Faiada, podem agafar la N260 a l’alt de Perves fins al Pont de Suert per asfalt, també molt bonica.
Sortim del Pont de Suert i ens enfilem fins el poble de Gotarta per pista asfaltada i en mal estat. A Gotarta agafem la pista que surt de la part dreta del poble per arribar al poble de Malpàs. Seguim la carretera i girem a l’esquerra direcció Castellars. Aquí comença una dura pujada que no acabarà fins el coll de La Menal. Passarem pels pobles de Erta, Sas…i abans de començar la baixada cap al poble de Sentís, ens desviarem a mà dreta cap a Prat d’Or fins arribar a la N260 al coll de Perves. Prenem la carretera fins al poble de Viu. Al coll de Viu, prenem una pista a l’esquerra que ens portarà fins el cap de la Faiada. Pujada forta i boniques vistes al pantà d’Escales i la serra de Sant Gervàs. Caminarem uns metres fins el cim, des d’on iniciarem un descens de vertigen fins a la font de la Mena passant per Casós i Montiberri. Reprendrem la N260 fins al Pont de Suert, final de la ruta.

• Digu May 28, 2022

El desnivell son 1600 i no 2800 com marca la ruta, provablement per un error de gps.
    Sino es fa la baixada per la Faiada, surten uns 1100d . Llavors la dificutat baixa a Facil, pro si requereix un minim de condicio fisica.

• Photo of Marc Prat Ubach
    Marc Prat Ubach May 28, 2022

Gràcies Digu per la teva aportació!!!