el conill de l'àliga

December 10, 2023
December 2023

near Vilafranca del Penedès, Catalunya (España)

Ruta circular des de Vilafranca del Penedès direcció viladellops per el Pi de la serreta on ben aviat ja comencem per corriols de fàcil pedalar.A la 1a pujada seria, haurem de posar el peu en un graó de pedres i a la rampa final d'un corriol que neix sota la carretera del Castell d'Olèrdola. Passatem per el turó de les Abelles;lloc que li dona el nom a un dels millors vins del penedès elaborat per laFinca Viladellops. A partir d'aquí encadenem un gran nombre de corriols tant de baixada com de pujada que ens duràn cap a la zona llindant a l'urbanització Mas Mestre. Aqui farém un corriol que puja una muntanyeta i la baixa (molt dur en pujada). Després farem el pack de corriols de la zona Can Surià per acabar retornant a Viladellops, poble que no trepitjarém però ens regalarà una vista de postal amb el castell d'Olèrdola de fons. Continuarem per corriols ascendents fins al poblle de l'Arboçar continuant la tónica corriolera.Aqui hem trobat una àliga betllant un conill mort al terra que suposadament li havia caigut de les seves urpes. Continuem cap a les Gunyoles on hi arribarem per un corriol amb un final inpedalable que ens farà caminar 20m.. Un cop al pessebre, dalt del poble de les Gunloles, sempre per corriols en dirigim a la font del Cuscó baixat per una técnica trialera D+. Retorn per corriols fins darrera de l'abandonada bòbila de cal Sogas, seguit del camp de futbol (espectacular d'herba natural) de Sant Pere de Molanta i acabem pedalant cap a Vilafranca per pista i asfalt comodes i plans relaxadament. Ruta corriolera i técnica amb pujades bastant musculars cumplimentant un recorregut bonic i entretingut.Desnivell real 1050m+