El Bisaura. Santa Maria de Besora-Morro del Quer-Castell de Milany-Llaés

Photo ofEl Bisaura. Santa Maria de Besora-Morro del Quer-Castell de Milany-Llaés Photo ofEl Bisaura. Santa Maria de Besora-Morro del Quer-Castell de Milany-Llaés Photo ofEl Bisaura. Santa Maria de Besora-Morro del Quer-Castell de Milany-Llaés

November 5, 2023
November 2023

near Santa Maria de Besora, Catalunya (España)

Ruta que discorre per indrets emblemàtics de la subcomarca del Bisaura, entre el Ripollès i Osona. Jo l'he fet a la tardor, quan els faigs, aurons, etc. canvien de color i la veritat que és espectacular. Sortint de Santa Maria de Besora fins el Castell de Milany és tot pista que es deixa fer i no té massa pèrdua. Val la pena aturar-se al Morro del Quer i a d'altres punts per gaudir de les vistes. Deixo la bici als peus del castell i pujo a fer un 360, des del Montseny, passant per Montserrat, Pedraforca, Bastiments i fins el Canigó...me'n deixo uns quants. De baixada comencem per corriol, difícil, doncs és un reguer una mica massa fons per anar a dalt la bici, però tot i així, baixo alguns trams. A l'arribar a Sta. Maria del Cau, la cosa canvia i el corriol és genial fins el Coll de la Bena, on tornem a agafar pista i passem per sota el Castell de Llaés. Seguim la pista fins deviar-nos a buscar un barranc que ens acabarà portant a les Balmes del Teixidor, tot seguin la Riera de Milany. Els darrers quilòmetres per pista són una mica trenca-cames fins arribar a la pista que baixa a la Riera dels Ferrers, on la pista encimentada ens porta de pujada fins al punt d'inici.
La volta l'he copiada de Rcreus, que ben segur es devia conèixer molt bé la zona i a qui dono les gràcies per compartir-ho.