Dylan Samuel Hall

February 8, 2021

near Pollença, Baleares (España)

La ruta de Formentor és una ruta amb vistes espectaculars i un camí impresionant que posa el teu cos als límits, amb grans pujades, baiades amb curves divertides i un petit camí "Off Road" que posa el ciclite a prova amb un terreny dificultós pero no massa difícil.
La ruta comença desde el poliesportiu municipal de Pollença i partirem en direcció a la carretera cap al Pto.Pollença però antes d'arribar a la rotonda de Ca'n Berenguer girarem a l'esquerra per entrar al Camí Vell de Llenaire, seguirem el camí fins al gir per entrar a Llenaire, quan arribem a la rotonda del final de la recta, coillirem la segona sortida de la rotonda per entrar a l´Urbanització de Llenaire, despres de la primera rotonda coillirem la segona sortida de una altre rotonda més petita en direcció a la platja, quan hagem arribat seguim recta per el carril bici en el passeig maritim i el seguirem fins arribar a la rotonda del club nàutic i desde allà continuarem recta per davant la mar, el primer punt dínterés marcat és la estatua de en Anglada Camarasa, després , seguirem per el camí davant la mar fins arribar a l'Àerodrom militar i giram cap a la dreta i collim la primera dreta que vé després. Seguim per la curva i la recta, i a la rotonda de davant del camp de futból coillrem la primera sortida en direcció a Formentor, en haver pujat fins adalt ens trobarem amb el segon punt d'interés, el mirador del colomer, seguim amb la baixada cap a formentor fins que arribem a una entrada cap a la dreta i entrarem, allá ens trobarem amb un terreny de gravilla i pedres un poquet més difícil de manegar però divertit. En fer la baixada de terra girarem a la esquerra i seguirem rectes fin que ens trobem la carretera principal i seguirem baixant fins al pàriking, davora hi ha un caminoi en el que es pot baixar, veure la platja de Formentor i vorem el tercer punt d'interés, L'hotel de Formentor, en haver berenat i descansat un poquet tornarem al pàrking fins al fons i hi haurà una barrera en la qual hem de pasar les bicicletes i pasar per damunt unes escales de fusta, seguirem el camí de terra fins arribar al tercer punt d'interés, Les Cases D'en Miquel Costa I Llobera, un pic hem vist les cases tendrem l'opció de anar fins Cala Murta o tornar a Pollença, si triam tornar a Pollença coillirem el mateix camí que hem coillit per venir però al pàrking envés de coillir u camí de terra que hem escoillit per baixar, pujarem per la carretera principal fins arribar un altre pic al mirador i després tornarem a baixar per la carretra cap al moll, en haver baixat al mol,l tornarem per la carretera pricipal de Pto.Pollença-Pollença i en arribar a la rotonda de Ca'n Berenguer agafarem la segona sortida en direcció al poli avon haurem completat la sortida.
Aquesta sortida ha estat per jo molt divertida, però bastant difícil per les gran pujades que té.

PictographMonument Altitude 25 ft

Hermenegild Anglada Camarasaa (Barcelona, ​​11 de setembre de 1871-Port de Pollença 7 de juliol de 1959) va ser un pintor espanyol, destacat representant de l'modernisme català. Anglada-Camarasa es veu obligat a traslladar-se a Mallorca fugint de la Gran Guerra. Se centra en els paisatges de Mallorca. Representa ambients camperols i costaners, allunyant dels seus llenços la figura humana. També dedica una sèrie als peixos i fons de la mar, representats amb vius colors i brillantors. Interpreta, en aquest moment, el paisatge com un gran decorat.

PictographPhoto Altitude 684 ft

El mirador de Es Colomer és un lloc molt preciós a visitar, amb unes espectaculars i magnifiques vistes, s'ha fet un dels llocs turistics més visitats de Mallorca. Està ubicada a el pas de La Creveta, Formentor, i al llarg dels anys ha estat molt visitat.

PictographMonument Altitude 296 ft

Casa Miquel Costa I Llobera

Miquel Costa i Llobera (Pollença, Mallorca 10 de març de 1854 - Palma de Mallorca 16 d'octubre de 1922) va ser un poeta mallorquí, que va escriure majorment en llengua catalana i és considerat com un dels màxims representants de la poesia catalana de tots els temps. Una de les sevs cases estàn ubicades a Formentor i és molt gran amb molt de terreny i vinya.

PictographMountain hut Altitude 82 ft

L'Hotel Formentor és un establiment turístic situat a la península de Formentor (Pollença) que va ser inaugurat a iniciativa de l'argentí Adan Diehl l'any 1929. Adan Diehl (1889-1953), milionari argentí, comprà (1926-28) la finca de Formentor a la família del poeta Miquel Costa i Llobera (1854-1922), que n'era propietària des de temps molt antics. Adan Diehl a París es va fer amic del pintor Anglada-Camarasa, que li va parlar de Mallorca. Inicialment Diehl pretenia construir una casa on acollir els seus convidats, però acabà convertint-se en un hotel amb vuitanta habitacions. El matrimoni Diehl elaborà els plànols, s'encarregà de la construcció i de la decoració. El finançament procedia de la Banca Torcquist de Buenos Aires. També va disposar de crèdits de les caixes illenques i sobretot del Banc de Crèdit Balear. S'obrí al públic el maig de 1929.