دوچرخه سواری مسیر شکتا به افراتخت ۱۴۰۲.۷.۱۱

October 4, 2023
October 2023

near Maleyek, Māzandarān (Iran)

این برنامه در تاریخ 11 مهرماه 1402 به اتفاق برادر عزیزم انجام شد
مسیر از سمت روستای شکتا می باشد که در نقشه های گوگل جاده خاکی دارد که در انتهای محل شکتا به جاده سکوتپه منتهی می شود اما پس از پایان جاده داخل محل شکتا جاده خاکی وجود نداشت و به صورت جاده مالرو بود که پس از طی شیب بسیار تندی درون جنگل به صورت پیاده به جاده جنگلی سکوتپه می رسد
از ابتدای محل هم جاده آسفالت با شیب زیادی شروع می شود و در برخی از قسمتها ناچارا مسیر به صورت پیاده طی شد
پس از طی مسیر مال رو و ورود به جاده خاکی جنگلی چنانچه به سمت راست حرکت کنید به سه راهی می رسید که سمت راست آن به سمت ایست بازرسی سکوتپه و شهر ساری منتهی می شود
مسیر سمت چپ هم به سمت روستای افراتخت و کردخیل و روستای پرچینک قائمشهر ختم می شود که البته در مسیر چندین سه راه وجود دارد که بهتر است نقشه گوگل استفاده نمایید
مسیر انتخابی ما از ابتدا افراتخت بوده که قصد بازدید که گالش منزل آقای اکبر زاده را داشتیم که مطابق با برنامه پیش رفت
جاده خاکی مناسب دوچرخه می باشد
در برخی از قسمتها خصوصا مسیر منتهی به افراتخت شیب بسیار زیاد است و حتما می بایست با احتیاط گذر کرد
ما بعد از ورود به افراتخت به سمت روستای باریک آبسر حرکت کردیم و بعد از یک شیب حدود 1 کیلومتری مجددا به سمت پایین سرازیر شدیم
سختی مسیر رسیدن به روی یال هست و تقریبا تا ارتفاع 400 متر اوج خواهید گرفت
جاده جنگلی بسیار زیباست و پیشنهاد میکنم دوستانی که قصد دوچرخه سواری دارند این مسیر را هم طی نمایند