Photo ofدوچرخه سواری کوهستان مسیر شهربیجار، براگور به گردپشته (دامنه های شمالی قله درفک) MTB from Shahrebijar To GerdPosheht Photo ofدوچرخه سواری کوهستان مسیر شهربیجار، براگور به گردپشته (دامنه های شمالی قله درفک) MTB from Shahrebijar To GerdPosheht Photo ofدوچرخه سواری کوهستان مسیر شهربیجار، براگور به گردپشته (دامنه های شمالی قله درفک) MTB from Shahrebijar To GerdPosheht

April 24, 2023
April 2023

near Shahr-e Bījār, Gīlān (Iran)

رکابزنی نیم روزه مسیر لوپ شهربیجار به براگور و گردپشته در استان گیلان
تاریخ 2 اردیبهشت 1402 (عید فطر)
ساعت 7 صبح پس از بار زدن دوچرخه ها بر روی باربند سقفی ماشین در آزادراه قزوین رشت به سمت استان گیلان به راه افتادیم بعد عبوراز شهرهای رودبار و رستم آباد، روبروی منطقه امامزاده هاشم به سمت شهر بیجار تغییر مسیر می دهیم و با عبور از پل رودخانه سفید رود به شهربیجار می رسیم. در اطراف شهر بیجار ابتدا صبحانه میل می کنیم وماشین را در جلوی پاسگاه شهربیجار پارک کرده و ساعت 10 صبح رکابزنی را به سمت منطقه جنگلی براگور آغاز میکنیم
مسیر از شهربیجار تا براگور آسفالته می باشد در داخل روستای براگور مسیر با شیب تند وارد جاده خاکی جنگلی می شود. . ابتدای مسیر خاکی با یک درب فلزی برای عبور ماشین مسدود شده است ولی دوچرخه براحتی از کنار درب می تواند عبور کند. جاده خاکی تقریبا با شیب ملایم ارتفاع می گیرد و در برخی نقاط مسیر بصورت سرپایینی دارد. ما در 2 نقطه برای استراحت و صرف میان وعده توقف داشتیم و همچنین زنجیر یکی از دوچرخه ها دوبار پاره شد و بعلت اینکه قفل زنجیرمتناسب با سیستم دنده آن (12 سرعته) نداشتیم با آچار زنجیر، آنرا دوباره جمع کردیم .
دوستان دوچرخه سوار حتما در برنامه های رکابزنی ابزار و قفل زنجیر متناسب با سیستم دنده دوچرخه را به همراه داشته باشید که در مواقع ضروری، به کمک شما خواهد آمد.
در مسیر چند دوراهی وجود دارد که در صورت استفاده از ترک جی پی اس مسیرصحیح را ادامه می دهید و در صورتی که از جی پی اس یا نرم افزار های مسیر یابی استفاده نمی کنید، حتما دوراهی های مسیر را از قبل شناسایی کنید.
ما در مسیر چشمه آب مشاهده نکردیم و چند رودخانه موقتی در مسیر بود که نوشیدن آب از آنها توصیه نمی شود.
حدود یک کیلومتر قبل از روستای گردپشته مسیر خاکی به اتمام می رسد و باید از طریق مسیر پاکوب پر شیب از دل درختان به سمت گردپشته حرکت کنید. در اکثر پاکوب امکان رکابزنی وجود ندارد همچنین در برخی نقاط نیز باید دوچرخه به دست عبور کرد. در مسیر پاکوب وجود جی پی اس ضروری است چون چندین پاکوب مختلف به سمت های مختلف می رود و پاکوبی که به سمت گردپشته می رود براحتی قابل تشخیص نمی باشد
در نهایت در ساعت 18 ما به روستای گردپشته و شروع مسیر آسفالته می رسیم. مسیر آسفالته و تماما سربالایی را به طول 9 کیلومتر را به سمت شهربیجار ادامه می دهیم و بعد از بار زدن مجدد دوچرخه ها به سمت قزوین حرکت می کنیم.
مسافت کل رکابزنی : 38 کیلومتر
حداقل ارتفاع: 94 متر
حداکثر ارتفاع :588 متر

2 rahi (Intersection)

مسیر سمت راست بصورت میانبر مجددا به سمت روستای براگور بر میگردد در صورتی که از مسیر مالرو به سمت پایین نمیخواهید ارتفاع کم کنید این مسیر مناسب برگشت می باشد

BaraGur

روستای براگور پایان مسیر آسفالته و شروع مسیر بکر جنگلی و خاکی به سمت ارتفاعات. ابتدای مسیر برای ماشین بوسیله یک درب مسدود شده ولی دوچرخه می تواند از کنار درب عبور کند

GerdPoshteh Start Road

روستای گرد پشته انتهای مسیر مالرو و پاکوب و شروع جاده آسفالت برای برگشت به سمت روستای شهربیجار

PictographWilderness hut Altitude 1,875 ft

kolbeh (Cottage)

چندین کلبه در مسیر به سمت روستای گردپشته

Pakub Malro (Single Track)

شروع مسیر پاکوب و مالرو به سمت روستای گرد پشته ... قسمت پاکوب مسیر زیاد مناسب دوچرخه سواری بصورت سواره نمی باشد و در چند نقطه باید دوچرخه به دست عبور کرد.

Rest (lunch Time)

محل استراحت و صرف میان وعده

ShahreBijar

روستای شهر بیجار محل مناسب برای پارک ماشین . ما ماشین را در جلوی پاسگاه انتظامی محل پارک کردیم