دوچرخه سواری دورکوه گرم و کوه کَر(منطقه خفر و سیمکان)

Photo ofدوچرخه سواری دورکوه گرم و کوه کَر(منطقه خفر و سیمکان) Photo ofدوچرخه سواری دورکوه گرم و کوه کَر(منطقه خفر و سیمکان) Photo ofدوچرخه سواری دورکوه گرم و کوه کَر(منطقه خفر و سیمکان)

July 19, 2022
July 2022

near Jahrom, Fars (Iran)

ساعت چهار صبح از جهرم به سمت منطقه خافتر حرکت کردیم بعد از رسیدن به خافر و خردن‌صبحانه سبک‌ به سمت روستای قالینی و از اونجا به سمت باغ کبیر حرکت کردیم در باغ کبیر از محلی ها پرسیدیم که چطور میتوانیم به روستای دهقانان در سیمکان بریم بعد از گرفتن آدرس و راهنمایی به سمت روستای لردخزان حرکت کردیم تا این جای راه آسفالت بود و برای حرکت مشکلی نداشتیم از روستای لردخزان مسیر خاکی بود از این جا به بعد به سوی امام زاده شاه بی بی حرکت کردیم کمی از مسیر سر بالایی بود و بعد از تقریبا دو کیلومتر سر بالایی در نهایت با شیب خیلی خوب به سمت امام زاده سرازیر شدیم نکته به امام زاده نزدیک نشوید چون مسیر دور میشود راه خاکی را گرفتیم و جلو‌رفتیم ما از رو بروی امام زاده از رودخانه رود شدیم ولی بهترین راه این بود که به سمت جنوب برویم و از راه پشت باغ مجاور به سمت جنوب حرکت میکردیم که نخواهیم گردنه و کوه رو دور بزنیم کل میچسیر باغ و آبادی بود به خاطر گرمای هوا دایم خودمون و لباس ها رو با آب خنک میکردیم بعد از گذراندن ۲۵کیلومتر خاکی به روستای دهقانان رسیدیم و استراحت کوتاهی کردیم و باز پاددر رکاب فشردیم و به سمت جهرم حرکت کردیم هر جا آب و رودخانه بود حتما تنی به اب‌زدیم و حسابی لذت بردیم . دقت کنید برای این مسیر در این فصل آب زیاد،دوچرخه کوهستان با لاستیک خاکی پهن،آمادگی جسمانی،مهارت دوچرخه سواری خوب . غذای سبک ، و بهترین فصل این مسیر قطعا فصل بهار هست فروردین ماه. ترجیحا دوروزه بروید .لذت بیشتری می‌برین. دوستان شرکت کننده حمید جناب زاده مهدی ارسلانپور.