دشت لار

June 4, 2022
June 2022

near Lār, Māzandarān (Iran)

رکابزنی دشت لار
1401/03/13
ساعت 7 صبح از محیط بانی دشت لار استارت زدیم
تا محل رسیدن به اولین رود (دلی چای) که روی نقشه هم مشخص کردم مسیر سرازیری بود و برای برگشت که خسته تر هستین باید این نکته رو مد نظر داشته باشین
بعد از اون شیب خاصی وجود نداره و مسیر بده بستون هست تا جایی که به منطقه هفت چشمه معروفه و روی نقشه (ابتدای شیب تند) مشخص شده (ساعت 12)
از اینجا تا حدود 4 کیلومتر مسیر دارای شیب زیاد و عملاً کوهپیمایی به شمار میاد
یک چشمه هم در همین مسیر هست که آبی بسیار خنک و گوارا داره
در انتهای شیب تند به یک دوراهی خواهید رسید. سمت راست به سمت دشت برارو و ابتدای مسیر (محیط بانی) برمیگرده و سمت چپ شما رو به چشمه دیوآسیاب میرسونه (ساعت 13:45)
برنامه ما دیوآسیاب بود که متاسفانه به دلیل خراب شدن شرایط جوی و وجود صاعقه ، 2-3 کیلومتر مونده به چشمه مجبور به برگشت شدیم.
در کل دشت هیچ درختی وجود نداره و در صورت آفتابی بودن هوا حتماً از پوشاک مناسب و ضدآفتاب استفاده کنید.
در مسیر برگشت به علت بارش شدید و رعد و برق ناچار شدیم از محل رود دلی چای تا محیط بانی سوار بر وانت بشیم
ساعت 18 به انتهای مسیر رسیدیم
حتماً توی زمانبندی دقت کنید چون اگه مثل ما 5-6 کیلومتر آخر رو که سربالایی هم هست با ماشین نیومده بودیم 100% به تاریکی میخوردیم
ببخشید که صحبت هام طولانی شد ولی برای من که اولین بار بود به این منطقه میرفتم و کل مسیر رو با تِرَک هایی که دانلود کرده بودم رفتیم، تجربه ای شد که خواستم با چنتا نکته در اختیار شما بذارم
امیدوارم مفید بوده باشه براتون

ابتدای شیب تند

استارت (محیط بانی دشت لار)

استراحت

استراحت صبحانه

بعد از ۹۰ دقیقه رکابزنی

استراحت ناهار

دوراهی (سمت راست دشت برارو - سمت چپ چشمه دیوآسیاب)