دریاچه آهنک

May 14, 2022
May 2022

near Shāh Bolāghī, Tehran (Iran)

گزارش اجرای برنامه شماره ۱۳

« دریاچه آهنک»

این برنامه با حضور ۱۳ رکابزن اجرا شد.

کیلومتری که هنگام اعلام برنامه عنوان شده بود ۲۴ کیلومتر بود که از روستای محمود آباد آغاز می‌شد ولی وقتی دیدم بهار زیبا با گل های منحصر بفردش به کامل ترین حالت ممکن مهمان جاده خاکی گویج شده است دلم نیامد از همانجا شروع نکنیم. بنابراین همه از ماشین ها پیاده شدیم و از دوستان نظرخواهی کردم و خوشبختانه همه استقبال کردند با اینکه میدانستند مسافت رکابزنی بیش از دو برابر خواهد شد.

بنابراین از همان اوایل جاده خاکی گویج، محدود شاه بلاغی رکابزنی را شروع کردیم و بسمت دریاچه آهنک رفتیم و از همان مسیر نیز برگشتیم.

باغ های انار و سیب جاده گویج، گل هایی که زمین را پوشانده بودند، حجم زیبای ابرها که عظمت آسمان را چند برابر کرده بودند و در آخر کوه های عظیم دور دست رسی دودکش جن جلوه های ویژه جاده خاکی گویج بودند.

همچنین ریل قطار، رودخانه سبز آبی حبله رود و همینطور نزدیکی دودکش جن های کنار جاده آسفالت و تماشای ابهت آنها از نزدیک جاذبه های گردشگری بخش رکابزنی قسمت محمود آباد به سیمین دشت ما بودند.

در آخر هم مسیری که از سیمین دشت تا دریاچه آهنک میرفت شما را به ارتفاعی هدایت میکرد که تمام این زیبایی و عظمت را از بالا دست نظاره گر باشید چون عقابی نشسته بر ارتفاعات کوهستان.

کنار دریاچه ناهار خوردیم، بعضی دوستان شنا کردند و هر کسی به طریقی لذت خودش را برد. خودم این بار شنا کردم و از این تجربه بسیار خوشحالم و راضی.

در این مسیر ۵۷ کیلومتری رفت و برگشتی فقط ۱۰ کیلومتر آن آسفالت بود و بقیه خاکی و همینطور ۱۱۷۰ متر نیز ارتفاع کسب کردیم.