دره فرحزاد - امام زاده داوود - کن - سولقان و تهران

Photo ofدره فرحزاد - امام زاده داوود - کن - سولقان و تهران Photo ofدره فرحزاد - امام زاده داوود - کن - سولقان و تهران Photo ofدره فرحزاد - امام زاده داوود - کن - سولقان و تهران

February 23, 2019
February 2019

near Parvāzeg, Tehrān (Iran)

صبح ساعت نُه به نیت زیارت قله چین کلاغ حرکت کردم که در ابتدای مسیر با تعدادی دوچرخه سوار پرانرژی(گروه توسکا) برخورد کردم و ازم دعوت کردن جهت زیارت امام زاده داوود (شاید بعدها معلوم بشه اینم الکی بوده 😂) همرکابشون بشم منم با کمال میل قبول کردم، کم کم داشتم باهاشون آشنا میشدم که یکدفعه مرد مردان آقا اسماعیل و دیدم که اوایل سال باهاشون آشنا شده بودم خلاصه خوش و بش و ... حرکت کردیم و کمی از گروه جلوافتادیم و دیگه هرچی شل کردیم اونها نرسیدن و ما به سرعت ادامه دادیم چون تصمیم گرفته بودیم هرطور شده نایب الزیاره دوستان توسکایی باشیم! هرچی بیشتر رفتیم مسیر چالشی تر میشد طوری که تا خود بازارچه حدود نیمی از مسیر و مجبور به کول کردن و کشوندن دوچرخه در انبوهی از برف شدیم، چالشی ترین قسمت برنامه از دو راهی حصارک شروع شد تا بازارچه که گاهی ارتفاع برف به دو متر میرسید و متاسفانه تو این قسمت آقا اسماعیل پاشون گرفت جوری که به سختی این مسیر و طی کردیم و بارها پامون تا بالای ران فرو میرفت تو برف دوچرخه ها هم که قوز بالاقوز!
چهار تا کوهنورد بامرامم از کنارمون رد شدن و علیرغم اینکه بهشون گفتم عضلات پای همرکابم گرفته به روی خودشون نیاوردن که حداقل کمک کنن دوچرخه آقا اسماعیل و تا اول بازارچه حمل کنن😏 خلاصه مسیری که همیشه حدود سی دقیقه با دوچرخه طی میشد پنج ساعت طول کشید! تا رسیدیم بدون معطلی خزیدیم تو یه رستوران سریع کفشها و جورابها رو درآوردیم که خیس آب شده بود انداختیم زیر کرسی و جاتون خالی جنگی چای و نهار و زدیم به بدن و گوله سمت تهران حالا هوا هم تاریک شده بود و جاده هم بدون روشنایی😑 چراغم نبرده بودم فقط آقا اسماعیل چراغ داشت، خلاصه کورمال کورمال خودمون و رسوندیم کن و سولقون و شهران و از هم جدا شدیم تا برسم خونه ساعت شد هشت و ده دقیقه و بدین ترتیب چالشی ترین و طولانی ترین (به لحاظ زمانی) برنامه ورزشیم ثبت شد فقط حیف که باتری ساعتم تو رستوران تموم و باتری گوشیمم بیست درصد مونده بود و استراوا نتونست ثبت کامل کنه
🕭 جا داره به همت بلند و اراده قوی آقا ''اسماعیل قبله وردی'' اشاره کنم که با توجه به سن شون بسیار عالی و مصمم بودن و میتونن الگوی خوبی باشن برای جوانان