Dozdband ,Dalir To Tovir-دلیر

September 8, 2019
September 2019

near Dozbon, Māzandarān (Iran)

دوچرخه سواری ازابتدای جاده دلیرتا روستای الیت و دلیر سپس صعود به یال امام زاده فضل فاضل و در ادامه مسیر عبور از روستاهای ناتر، فشکور،مکار،تویر و در انتها رسیدن به جاده چالوس و بازگشت به محل شروع
ابتدای مسیر جاده روستای دلیر به طول 10 کیلومتر شیب تندی دارد وبرای رکاب زنی دشوار است، در روستای الیت و دلیر چشمه های متعدد آب وجود دارد، خانه برای اجاره هم هست ، ولی اگر تمایل به کمپ دارید در دره مسیر چشمه آب گرم میتوانید کمپ کنید.
درصورت تمایل به ادامه مسیر از سمت یال امام زاده فضل فاضل میتوانید از روستا وانت نیسان بگیرید ، ما وانت نگرفتیم ولی سوال کردیم برای ما که 4 نفر بودیم مبلغ 100 هزار تومان میشد که از روستای الیت مسافت 4 کیلومتر را تا بالای یال ببرند.
بنظرم بخاطر سختی مسیر و طولانی بودن آن بهتر است این برنامه را در شش ماه اول سال اجرا کنید که به تاریکی نخورید . البته که پاییز این مسیر هم زیباست ولی باید نسبت به زمان بندی برنامه دقت کنید.
مسیر برگشت که ما انتخاب کردیم از ابتدای مسیر(روستای الیت) تا روستای ناتر خاکی بود که زمانی که ما رفتیم بخاطر مه و بارندگی گلی شده بود .
در کل با وجود سختی مسیر بسیار زیبا بود مخصوصا زمانی که ما رفتیم همه جا را مه گرفته بود با اینکه خیس شدیم ولی خیلی لذت بردیم. ممنون از دوستانی که در این برنامه در کنارم بودند.

به خودمان و طبیعت احترام بگذاریم و از ریختن زباله در طبیعت خودداری کنیم

دلیر تا تویر

• Photo of taher1327
    taher1327 Apr 1, 2021

سلام میتونم شماره تماس شما رو داشته باشم ، میخوام بدونم میشه با موتور ۴چرخ مسیرو رفت؟