ده نمک

January 14, 2023
January 2023

near Deh-e Namak, Semnan (Iran)

گزارش اجرای برنامه شماره ۲۳

«ده نمک»

مسافت طی شده: ۳۹ کیلومتر
نوع مسیر: لوپ
ارتفاع کسب شده: ۷۷۰ متر
درجه سختی: ۳ از ۵
دمای هوا: صفر درجه سانتیگراد و آفتابی
تعداد نفرات: ۸ نفر

روستای باستانی « ده نمک » در استان سمنان هست و کاروانسرایی از دوره صفویه، آب انبار، یخچال و یک دژ کهن ۲۰۰۰ ساله از زمان اشکانیان، نشان از اصالت و اعتبار این روستا داره.

حالا بریم تا توضیح و توصیفی درباره مسیر داشته باشیم. مسیری که رکاب زدیم لوپ بود و خاکی که به جز گوگل مپ اپلیکیشن های دیگه آن مسیرها را نشان نمی‌داد و به ناچار با حدس و گمان مسیری را طراحی کردم که جایگزین مسیر ساده آسفالتی رفت و برگشت باشه و مثل همیشه چالشی همراه با کمی اضطراب پیش رویم بود که خوشبختانه تمامی دوستان از این چالش استقبال کردند.

از جذابیت های مسیر، برای خودم، تنوع مسیر بود. در ابتدا رکاب زدن در دشتی استپی، که منظره رو به رو رشته کوهی پر برف بود که مه دور کمر کوه پیچیده شده بود و کوه های سرخ رنگ جلوی آن با هم تضاد رنگی زیبایی را آفریده بودند. سپس عبور از میان کوه های سرخ رنگ و وارد شدن به دشتی برف اندود بود و در ادامه داخل یک تنگه رکاب زدن، تنگه ای جذاب شبیه کال جنی. همان اوایل مسیر عقابی بزرگ بالای سر ما پرواز کرد و گله ای بزرگ از آهو یا شاید هم شوکا از مقابل ما عبور کردند که من خیلی کیف کردم چون سمنان هست و حیات وحش زیبایش.

از هدی مهدیزاده، محمد صادق زیبا، صمد رحیم زاده، محمد اسلامی، احمد پناهی، آرش مرعشی و امید رکاب ساز بابت اینکه آمدند و یک روز خوب و پر از خنده را کنار هم گذراندیم سپاسگزارم.