Dereköy - Mahmut Dağı / MTB

October 26, 2017
October 2017

near Dereköy, İzmir (Türkiye)

Benim rotam Dereköy'den başlayıp Mahmut Dağı zirvesinde bitti
Hiç mola vermeden 1saat 50 dakikada çıktım
Dönüş 30 dakika kadar sürdü
Her dağ olduğu gibi Mahmut Dağı'da süprizlerle dolu. Özellikle hava konusunda.
Zirveye ulaştığımda hava açıktı ve rüzgar yoktu, güzel birkaç fotoğraf çekmek için manzara süperdi. Bulutların arasından yükselen birkaç zirve ve gün batımı harika bir kompozisyon oluşturuyordu. İyi birkaç kare çekmek için MTB ayakkabılarımı koşu ayakkabılarım ile değiştirdim. Kask yerine şapka falan taktım. Amaç kayalıklara çıkmak, orada güzel bir poz yakalamaktı. Ama ne mümkün, hiç vakit kaybetmeden terli iç katmanımı değişirken bir anda rüzgar ardından sis pus, zirve bulutun içinde kaldı.
Hava en az 5 derece daha soğudu. Bulutun içerisindeki nem ve rüzgar ile muhtemelen hissedilen 10 derece daha düşmüştür
Ben hem dönüşümü hava kararmadan önce aşağıya inecek şekilde ayarlamakla, hem de yanıma yedek iç, dış katman ve rüzgar kesici, yağmurluk, tayt vs almakla gerçekten tecrübelerimi konuşturmuş oldum.
Siz siz olun yedek kıyafet, bir tık daha koruyucu kıyafet, yiyecek, içecek almadan, havayı, araziyi, rotayı tam olarak öğrenmeden böyle işlere yeltenmeyin.
Rotanın başında kilometrelerce uzanan arı kovanları var. Ağzınıza burnunuza arı kaçabilir, kol ve paçalardan, kaskın yarıklarından içeri girip sokabilirler. Dikkatli olun.
Çok beğendim bu rotayı. koşarak da çıkacağım. Kar yağsın, tırmanıp board veya kayak ile ineceğim.
Mahmut Dağı kayda değer sertlikte, hem yokuşuyla hem de havasıyla :-)