Deltebre - la Ràpita - Amposta - Freginals - Ulldecona - Alcanar - Vinaròs

Photo ofDeltebre - la Ràpita - Amposta - Freginals - Ulldecona - Alcanar - Vinaròs Photo ofDeltebre - la Ràpita - Amposta - Freginals - Ulldecona - Alcanar - Vinaròs Photo ofDeltebre - la Ràpita - Amposta - Freginals - Ulldecona - Alcanar - Vinaròs

-38 ft
July 18, 2023
July 2023

near la Cava, Catalunya (España)

ITINERARI: Deltebre – Sant Jaume d’Enveja – Canal de la Dreta de l’Ebre – l’Eucaliptus – la Tancada – la Barra del Trabucador – el Poblenou del Delta – la Ràpita – Amposta – Freginals – Ulldecona – Alcanar – Vinaròs

Aquest itinerari correspon a la segona etapa de la Ruta per les Terres de l’Ebre i el Baix Maestrat, completada en 4 etapes (del 10 al 13 de juliol de 2023). Si voleu visitar la ruta sencera o les altres tres etapes podeu dirigir-vos als següents enllaços:
- Ruta sencera.
- Primera etapa (78 km.): Xerta (el Baix Ebre) – Deltebre (el Baix Ebre).
- Segona etapa (81 km.): Deltebre – Vinaròs (el Baix Maestrat).
- Tercera etapa (50 km.): Vinaròs – la Sénia (el Montsià).
- Quarta etapa (57 km.): la Sénia – Xerta.

Descripció de la ruta: 2n dia

Marxem de Deltebre tot travessant lo Passador (punt d’interès 16), el pont inaugurat l’any 2010 per comunicar els nuclis de Deltebre i Sant Jaume d’Enveja. És el segon i darrer cop que travessarem el riu en tota la ruta.

Passat el pont agafem el carril bici, però el deixem al cap de 2 km per anar a trobar el Canal de la Dreta de l’Ebre que resseguim al llarg de 3 km passats els quals, i després dunes quantes giragonses, arribem a la urbanització l’Eucaliptus. Seguim el camí passant a tocar de la Tancada (17) i al cap de 4 km fem cap a l’inici de la Barra del Trabucador (18). Reprenem el camí que transita entre la Badia dels Alfacs (19) i l’Encanyissada. Passat el Poblenou del Delta arribem, al cap de 8’5 km a la Ràpita (20). Des d’aquí anem a trobar el Canal de la Ràpita i enfilem en direcció nord fins a Amposta on paga la pena acostar-se al riu per veure el pont penjant (21), inaugurat l’any 1921.

Fins aquí tot el traçat ha estat completament pla. Sortint d’Amposta, abandonem definitivament el delta i venen 8 km de pujada més o menys intensa en què guanyem 125 m d’altitud després dels quals davallem fins a la població de Freginals (22). Després d’aquesta població travessem per sota l’AP-7 i agafem un camí que segueix paral·lel a l’autopista i a la via del tren fins a Ulldecona. A mig camí ens aturem al monument erigit en record de les 13 estudiants d’Erasmus que van perdre la vida en l’ accident d’autocar ocorregut la matinada del 20 de març de 2016, a l’AP-7 (23).

A l’alçada d’Ulldecona (24) tornem a travessar l’autopista per sota i enfilem el camí de baixada cap a Alcanar, la població més meridional de Catalunya, interromput només per una curta pujada. Uns 900 m després de deixar Alcanar (25) travessem el riu Sénia i entrem al País Valencià. El camí té tendència a baixar (26) i al cap de 5 km ens deixa a Vinaròs (27) on ens allotgem a l’Hostal Duc de Vendôme.

Informacions addicionals

Dades de la segona etapa (Deltebre-Vinaròs):

IBPíndex: 35

Temps en moviment: 5h 13’
Temps aturat: 5h 17'

Desnivell positiu segons el GPS: 355 m.
Desnivell positiu segons CompeGPS: 197 m.
Desnivell positiu segons IBPíndex: 160 m.