Deidenberg Malmedy Botrange 63 Km

September 3, 2014
September 2014

near Deidenberg, Walloon (Belgique)

Vandaag leuke, niet al te zware atb tocht gedaan.
Had wat wandelroutes die we gedaan hebben aan elkaar geknoopt.
De tocht was 63 Km lang waarvan 40 onverhard. Het hoogte verschil was 850 meter.
Vanaf de camping in Deidenberg, eerst 12 km over de Veenbaan “ oude spoorlijn” en dan het veld in.
De paden waren van alle soorten, gras, bos, veen en knuppel. Onderweg loop je kans aale soorten wild tegen te komen.
De route voerde ongeveer van Deidenberg naar Malmedy, vandaar naar het hoogte punt van Belgie
Botrange op bijna 700 Meter.
Om daar te komen ongeveer 10 Km langs de Warche moeten rijden, die ik ook een paar keer moest oversteken. Wat een paar natte voeten opleverde.
Dan weer terug afdalen naar Deidenberg, de laatste 10 Km waren verharde rustige wegen.
Heb een klein stukje moeten lopen, het paadje was maar een cm of 30 breed en ging langs een diepte van zeker 150 Meter.

Deze rit is ongeveer die van TrailRank: 8 Alleen heb ik Deidenberg als uitval basis genomen.

Eind

N659 en Baan

Begin

Baan

• Photo of RonMar
    RonMar Sep 5, 2014

Ziet er goed uit. Gaan we zekers een keer doen. thks

• Arie Buurman Sep 5, 2014

RonMar, succes. Let na Waimes op de Veenbaan goed op. Je gaat al snel rechts een smal atb paadje in, wat even parallel loopt aan de veenbaan.