De Riells i Viabrea al Castell de Montsoriu

Photo ofDe Riells i Viabrea al Castell de Montsoriu Photo ofDe Riells i Viabrea al Castell de Montsoriu Photo ofDe Riells i Viabrea al Castell de Montsoriu

October 16, 2011
October 2011

near La Batlloria, Catalunya (España)

Sortim de Riells i Viabrea fent tota una volta per que surtin els kilòmetres de la ruta, ja que si anéssim en línia recta, molt possiblement arribaríem al castell en menys de 10km.
Cal dir que es una ruta mixta, amb alguns kilòmetres de asfalt, però per contra, alguns camins súper macos i que semblen realment verges. A diferencia d'altres zones de muntanya de Catalunya, no es veuen gaires rodades de bici...lo qual indica que es una ruta poc transitada.
Comencem per caminets asfaltats però on gairebé no trobem ni cotxes...fins que comencem a agafar corriols de terra...el primer...un corriolet que al GPS està marcat con riera però que a data 16 de octubre no hi havia ni una sola gota, lo que el fa gairebé practicable al 100% exceptuant algun saltet que tens que fer-ho baixat. Seguim per corriols i pujant una de les muntanyes annexes al castell fins que tornem a agafar asfalt. Es tracta de una carretera molt secundaria on nomes trobem un cotxe, lo qual indica que es tranquil•leta per circular...pugem i pugem la muntanya fins que estem a la mateixa alçada del castell...sembla que el tenim allà mateix quan...la carretera comença a baixar...a baixar...i a baixar...fins que trobem la carretera general (aquí si que venen cotxes) però per sort es menys de 1km.
Fins que de nou agafem un caminet de sorra i...de nou a pujar la muntanya, aquesta vegada la del castell...la pujada es progressiva, no gaire exigent però si constant. En arribar a dalt, on indica la bandereta amb Canvi de ruta, us podeu estalviar la pujada a la urbanització de Montsoriu, ja que varem pujar pensant que el restaurant estava obert (esta tancat i barrat), així que pugeu al castell...baixeu i de nou al Canvi de ruta agafeu el corriol de baixada en direcció Riells i Viabrea.
De baixada la ruta es molt maca, de nou tornareu a agafar un tram asfaltat i a una corba que teniu que sortir (hi ha una casa de pagès) passeu pel costat ja que han posat una tanca per que no passin cotxes...i...fins a Riells i Viabrea.
Ruta maca, moderada i sortint casi 1.300 metres de desnivell...molt agraïda.